اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 04 August 2020
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان ضمن دعوت از سرمايه گذاران، بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه‌ها و پتانسيل‌هاي گردشگری پیرامون سدها و دریاچه‌هاي استان تاكيد كرد.
دعوت از سرمايه‌گذاران برای توسعه گردشگری حاشیه سدهاي كردستانبه‌گزارش سرویس  اقتصادی عصرپرس از پاون، كامران خرم با اشاره به توپوگرافي سدهاي استان، اظهار داشت: سدها و درياچه‌هاي استان كردستان با مناظر بي‌نظير و جاذبه‌هاي خاصي كه دارند، ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استان به‌شمار مي‌آيند.

وي با بيان اينكه از ديرباز پیرامون دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها از جمله مناطقی بوده‌اند که تجمع جوامع انسانی در آن شکل گرفته است، گفت: تمايل مردم به پهنه‌هاي آبي طبيعي يا مصنوعي غير قابل انكار بوده است و سازه‌هاي آبي همواره پتانسیل کافی جهت جذب گردشگر را داشته‌اند.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان ادامه داد: استفاده از سدهای كردستان با وجود تنوع، زیبایی و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زمينه ساز رشد صنعت گردشگري بوده و متعاقب آن، توسعه اقتصادي را به‌همراه داشته و مي‌تواند باعث اشتغالزايي جمعي از شهروندان اين استان به‌صورت مستقيم يا غيرمستقيم باشد.

وي با بيان اينكه گردشگری آبی، ظرفیت زیادی برای ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: اين طرح علاوه بر رونق تولید، اشتغال و تنوع بخشيدن به اقتصاد منطقه می‌تواند در کنار کشاورزی برای اهالي روستاهاي اطراف سدها منبع خوبی جهت درآمدزایی باشد.

خرم ادامه داد: استفاده بهینه از جذابیت‌های موجود گردشگری در حاشيه سدهاي استان و ایجاد جذابیت‌های جدید در جهت توسعه گردشگری هماهنگ با طبیعت را‌ می‌توان از آثار مثبت گردشگری در اطراف مخازن سدها برشمرد.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان از سرمايه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه گردشگری حاشیه سدهاي كردستان دعوت كرد تا در راستاي اعتلاي صنعت گردشگري استان گامي مهم برداشته شود.

وی افزود: در حال حاضر شرکت آب منطقه‌اي كردستان عمليات مطالعاتي چهار سد قشلاق، گاران، اميرآباد و رمشت را به اتمام رسانده و مدل مالي و لكه‌هاي مستعد گردشگري براي فعاليت‌هاي مرتبط در اين سدها مشخص شده است.

خرم با بيان اينكه سدهای زيويه، عباس آباد و بانه نيز برای مطالعه در زمینه گردشگری در نظر گرفته شده، خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مطالعات گردشگری این سدها هم به پایان برسد.












نام:
ایمیل:
* نظر: