اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 03 August 2020
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران عنوان کرد:
وزير نيرو گفت: امسال تلاش مي‌كنيم بتوانيم سرعت بيشتري به اجرا و تكميل طرح‌های صنعت آب و برق بدهيم.
تلاش برای شتاب‌بخشی به اجرا و تكميل طرح‌های صنعت آب و برقبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردكانيان روز دوشنبه در حاشيه آيين بهره‌برداري از ۱۵ پروژه صنعت برق استان تهران در چهاردهمین هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چون دوره اجراي طرح‌هاي بزرگ بيش از يك سال مالی خواهد بود، همگي اين طرح‌ها به نوعي در چرخه طرح‌هاي نيمه تمام هستند و آنچه امسال افتتاح مي‌شود از سال‌هاي پيش شروع شده و يك‌سري طرح هم امسال شروع و سال‌هاي بعد به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با تاکید بر اینکه بحث مهم ما تنوع بخشي به منابع مالي است، اظهار کرد: وزارت نيرو تا حدودي نسبت به گذشته موفق شده با منابع و ساز و كارها و روش‌هاي جديد، ظرفيت منابع مالي خود را افزايش دهد.

اردكانيان گفت: وزارت نيرو زماني تنها متكي به آنچه كه در بودجه ساليانه براي اين وزارتخانه در نظر گرفته مي‌شد، بود؛ اما در اين سال‌ها به منابع داخلي از محل فروش آب و برق متكي هستيم، بخشي از محل صادرات انرژي و بخشي ديگر نيز از محل ساز و كارهايي تامين مي‌شود كه منابع خصوصي را جذب كار مي‌كنيم.

وي افزود: براي تكميل طرح‌ها، ساز و كارهايي هم در قانون بودجه براي تهاترها و عرضه طرح‌ها به بخش خصوصي در اختيار ما گذاشته شده كه اميد است با فعال‌تر كردن اين ساز و كارها به تكميل طرح‌ها سرعت ببخشيم.

اردكانيان گفت: خوشبختانه طرح‌هاي نيمه تمامي كه به این شکل تعطيل شده باشد وجود ندارند، مگر اين كه تغييراتي در اثر مطالعات و محاسبات مربوط به شرايط زيست محيطي آنها پيش آمده باشد.

وي درباره رمزارزها هم گفت: اصل موضوع روشن است؛ هيئت وزيران مصوبه‌اي را براي چگونگي استفاده از اين شرايط تصويب كردند و در ميان دست اندركاران استخراج رمز ارزها، تقسيم كاري بين دستگاه‌ها شده و وزارت صمت مسئوليت صدور مجوز را دارد؛ وزارت نيرو هم وقتي مجوز صادر شده باشد نسبت به ارائه خدمت اقدام مي‌كند.

وی ادامه داد: مانند هر كار ديگري كه نياز به مجوز دارد اين كار هم نياز به مجوز دارد و با كسي كه بدون مجوز و خارج از عرف اقدام كند برخورد مي‌شود.

اردكانيان افزود: اين كه توانير پاداشي را براي اطلاع‌رساني در مواردي كه ضوابط اعلام نشده تعيين كرده، به دليل اهميت وضعيت برق در تابستان بويژه در شرايط كرونايي است.


نام:
ایمیل:
* نظر: