اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 03 August 2020
وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو با اشاره به حفظ رشد يك درصدی اوج بار در دو سال گذشته، تاکید کرد:حفظ اين ميزان رشد در اين سه سال متوالي قطعا" صنعت برق و مديريت عالي كشور را به اين نتيجه خواهد رساندکه علاو بر حفظ رشد یک درصدی بار، می توان عرضه انرژي را نیز افزایش داد.
حفظ رشد یک درصدی اوج بار در دو سال گذشتهبه‌گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردكانيان وزیر نیرو روز دوشنبه در آئين بهره‌برداري از ۱۵ پروژه صنعت برق استان تهران در چهاردهمین هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: امروز نخستين روز از آخرين سال فعاليت دولت تدبير و اميد است؛ امیدواریم در 12 مرداد سال آينده طبق برنامه و روال معمول، كار تحويل رسمي مسئوليت به منتخب بعدي ملت ايران براي اداره قوه مجريه انجام خواهد شد. اين بدان معناست كه ما يك سال سراسر اميد و توام با تدبير را در اختيار داريم كه كارنامه موفقي را هم از خود به يادگار بگذاريم و هم ريل‌گذاري مناسب براي فعاليت‌هاي دولت بعدي صورت گيرد.

 بهره براری از 250 پروژه بزرگ صنعت آب و برق تا پايان سال
وي با اشاره به اینکه در هفته چهاردهم پويش هستيم، افزود: طبق وعده‌اي كه با هموطنان كرديم تا پايان سال 250 پروژه بزرگ آب و برق در همه استان‌هاي كشور با سرمايه‌گذاري بالغ بر 50 هزار ميليارد تومان از منابع دولتي، داخلي و سرمايه‌گذاري‌هاي مستقيم بخش خصوصي به ثمر خواهد رسيد.

اردكانيان گفت: تاكنون و با احتساب پروژه‌هاي امروز، 53 پروژه با سرمايه‌گذاري 14 هزار و 725 ميليارد تومان افتتاح شده و 197 پروژه ديگر با سرمايه‌گذاري 35 هزار و 275 ميليارد تومان تا پايان سال بهره‌برداري مي‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 200 پروژه از اين مجموع در بخش ساخت و سازي است، گفت: 50 پروژه ديگر ساز و كاري اعم از اصلاح روش‌ها، تدوين رويه‌ها و كارهاي نرم افزاري است كه از يك‌سو تسهيل‌گر اجراي پروژه‌هاي ساخت و سازي هستند و از سوي ديگر كاهش هزينه‌هاي اجراي آنها، سرعت دادن به خدمات‌رساني و كوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهيل مراجعات مردم و پايداري عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌هاي مختلف كشور را به دنبال خواهد داشت.

وزير نيرو گفت: تاكنون 3 پروژه از مجموع پروژه‌هاي ساز و كاري افتتاح شده كه يكي از آنها سامانه بيمه مشتركان است كه از امسال بويژه در بخش خانگي، مشتركاني كه ناشي از نوسانات برق و برخي خرابي‌ها و اتفاق‌ها وسايل برقي آنها آسيب مي‌بيند به‌صورت برخط از طريق تلفن همراه مي‌توانند نسبت به تكميل پرونده و ادعاي خسارت اقدام كنند و شركت‌هاي بيمه طرف قرارداد توانير برابر ضوابط نسبت به بازپرداخت خسارات اقدام مي‌كنند.

اجرای شیوه جدید مدیریتی در سال جهش تولید
وي ادامه داد: در سال‌هايي كه كشور با تحريم‌هاي پيچيده و هوشمند اقتصادي روبه روست و اين تحريم‌ها اثر قابل ملاحظه‌اي بر درآمدهاي نفتي گذاشته است، مجموع درآمدهاي دولت در هفت سال گذشته حدود 80 درصد در مقايسه با دولت پيشين كاهش داشته است. در وزارت نيرو، امسال كه سال جهش توليد است نهايت تلاش خود را كرديم كه از تمام لحظه‌هاي اين سال براي برقراري شيوه و روش جديد مديريتي و استفاده از منابع استفاده كنيم و اين پويش هدفي جز اين ندارد.

اردكانيان گفت: اصلي ترين كار ما خدمت رساني به مردم است و براي اصلي‌ترين منابعي كه در اختيار داريم و مهمترين آن منابع انساني است سعي كرديم در انتخاب‌ها سيستم شايسته گزيني را جدي‌تر مورد توجه قرار دهيم.

حفظ رشد یک درصدی اوج بار در دو سال گذشته 
وي با اشاره به حفظ رشد اوج بار در دو سال گذشته به ميزان يك درصد اظهار داشت: از امروز يا اواسط هفته آينده سعي مي‌شود براي تابستان 1400 هم به اين منظور برنامه‌ريزي شود. حفظ اين ميزان رشد در اين سه سال متوالي قطعا" صنعت برق و مديريت عالي كشور را به اين نتيجه خواهد رساند كه مي‌توانيم رشد بار بيش از حدود يك درصد نداشته باشيم و در عين حال عرضه انرژي ما همان گونه كه امسال رخ داد بيشتر باشد.

اردكانيان گفت: امسال بيش از 10 درصد نسبت به سال گذشته انرژي عرضه شد كه اين ميزان براي كشاورزي 4.5 درصد و به‌طور متوسط 4 درصد بود.

بهره‌برداری از مجموعه بزرگ طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك مرزي در هفته آینده
وزیر نیرو با اشاره به وجود رودخانه‌هاي مرزي و حوضه‌هاي آبريز مشترك در 12 استان مرزي كشور اظهار داشت: در پانزدهمين هفته از پويش، مجموعه پروژه بزرگي در عرصه آب و خاك كشور با عنوان طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك مرزي افتتاح مي‌شود.

وي ادامه داد: خوشبختانه براي چگونگي استفاده از اين منابع حياتي با همه كشورهاي همسايه معاهدات معتبر بين‌المللي داريم و مرزنشينان ما شايسته‌ترين‌ها براي بهره‌مندي از اين منابع خدادادي هستند.

اردكانيان تاكيد كرد: استقرار و تثبيت جمعيت در استان‌هاي مرزي مستلزم استفاده از اين منابع سرشار آب و خاك و اجراي پروژه توسعه منابع آب و خاك مرزي است كه هفته آينده با سرمايه‌گذاري افزون بر 1500 ميليارد تومان 16 هزار و 500 هكتار از اراضي حاصلخيز در استان‌هاي كرمانشاه و ايلام به بهره برداري مي‌رسد.

بهره برداری از بيش از 333 هزار هكتار از شبكه‌هاي اصلي آبياري و زهكشي 
وزير نيرو گفت: علاوه بر نقش موثر و مثبتي كه در توليد مواد غذايي و شغل‌هاي مولد دارد، اين بخش خاص حدود 11 هزار شغل مستقيم و 3 هزار شغل ديگر به‌طور غيرمستقيم را فراهم مي‌كند كه فرصت بسيار تعيين كننده‌اي براي آباداني استان‌هاي مرزي كشور دارد و تا پايان دولت دوازدهم كارنامه دولت تدبير و اميد به ثمر رساندن بيش از 333 هزار هكتار از شبكه‌هاي اصلي آبياري و زهكشي خواهد بود.






خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: