اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 02 August 2020
مدیرکل زندان‌های استان تهران:
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این مرکز به ویژه اعضای کادر درمان، کانون اصلاح و تربیت در عرصه مبارزه با کرونا بسیار موفق است.
کانون اصلاح و تربیت در مبارزه با کرونا بسیار موفق استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از اداره کل زندان‌های استان تهران، سید حشمت اله حیات الغیب در بازدید از کانون اصلاح و تربیت به منظور بررسی فعالیت‌های جدید و تجهیز قرنطینه‌های ورودی برای غربالگری مددجویان، انجام شد، ‌ افزود: طرح غربالگری و شناسایی مددجویان ورودی مشکوک به بیماری یا دارای علایم کرونا باید در قرنطینه به دقت انجام شود.

حیات الغیب اظهارداشت:  همه مددجویانی که به مرخصی اعزام می شوند، پس از بازگشت باید دو هفته در بخش قرنطینه ورودی اسکان داشته باشند و در صورت مشکوک بودن در اماکنی که اختصاص یافته، جدا از دیگر مددجویان ساکن در قرنطینه، نگهداری و اقدامات درمانی و پیشگیرانه برای آنها انجام شود.

وی یادآور شد: در یک سال اخیر، تحولات خوبی در عرصه زیباسازی و بهسازی اماکن تابعه صورت گرفته که مهمترین این تغییرات در کانون اصلاح و تربیت بوده است، زیرا اعتقاد کلی بر این است که نوجوانان زیر ۱۸ سال باید از حمایت های قانونی، قضایی، بهداشتی و درمانی، رفاهی، آموزشی و مددکاری خاص برخوردار باشند.

حیات الغیب خاطرنشان کرد: بنا بر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عنوان و مقررات خاص زندان نگهداری می شوند، نیاز به رفتارهای محبت آمیز و شبه خانواده از سوی کارکنان و مدیر مجموعه دارند.

وی با تأکید بر ضرورت پیشبرد مداخلات روانشناسی و خدمات مشاوره ای برای همه مددجویان زیر ۱۸ سال اظهارداشت: تمام تلاش ما بر محور اصلاح و تربیت مجدد این  مددجویان است تا این قبیل نوجوانان با پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تاکید کرد: اصل محوری نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشدمدار استوار است و تلاش می‌کنیم تا این مددجویان در آینده افراد مفیدی برای خانواده و جامعه باشند.

حیات الغیب توجه به امر حفظ سلامتی مددجویان کانون اصلاح و تربیت را یکی از ارکان اصلی برنامه های اداره کل زندان‌های استان تهران دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی کارکنان این مرکز به ویژه اعضای کادر درمان، کانون اصلاح و تربیت در کنار امور بازسازی و زیباسازی تمام اماکن از جمله خوابگاه ها و محل زندگی مددجویان، در عرصه مبارزه با ورود کرونا بسیار موفق بوده است و جای تقدیر دارد.

کانون اصلاح و تربیت تهران مختص نگهداری کودکان و نوجوانان معارض قانون زیر ۱۸ سال است که با داشتن شاکی و حکم دادگاه اطفال معرفی می شوند و در ایام اقامت، ضمن بهره‌مندی از برنامه های فرهنگی، تربیتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، فراگیری حرفه یا شغل مناسب، امکان تحصیل در مجتمع آموزشی حر با تدریس دبیران و کادر آموزش و پرورش منطقه ۵ را دارند.



نام:
ایمیل:
* نظر: