اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 02 August 2020
با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان داخلی و خارجی؛
وبینار بین‌المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در بستر فضای مجازی برگزار شد.
وبینار بین‌المللی پیام‌های رهبر انقلاب به همایش جهانی حج برگزار شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عیدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  در این وبینار که به همت معاونت امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری عصر روز گذشته(شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) هر ساله برای ضیوف الرحمان که از سراسر گیتی در حج حضور یافته اند پیام می دهند، اظهار داشت: پیام های معظم له را می توان به دو بخش، مسائل مشترک و هر ساله و مسایل مقطعی و یک ساله تقسیم کرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تذکر و توصیه به حفظ معنویت حج، همبستگی و وحدت جهان اسلام، برائت از مشرکین  و دفاع از فلسطین مظلوم را از مسائل مشترک و هرساله در پیام های مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: معظم له در پیام حج ۹۸ همگان را به حضور فعال برای شکست کید و مکر دشمن در ارتباط با قضیه فلسطین و ترفند معامله قرن فرا خوانده و تصریح کردند به حول و قوه‌ی الهی این ترفند را که به‌وسیله‌ی آمریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی میشود و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ی مقاومت محکوم به شکست میدانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام امسال با بیان اینکه ما غم و گرفتاری جوامع مسلمان را گرفتاری خود به شمار می آوریم و برای علاج آن تلاش می کنیم، تصریح کردند، ما کمک به فلسطین مظلوم، دلسوزی برای پیکر مجروح یمن و دغدغه‌ی مسلمانان زیر ستم در هر نقطه‌ی جهان را اهتمام همیشگی خود قرار می دهیم.

نواب با تاکید بر اینکه شعارهای ایران اسلامی در راستای همگرائی مسلمانان و بیزاری از دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: مصلحتِ الزامی امت اسلامی، در وحدت و حج ابراهیمی پدیده‌ی شکوهمند اسلام در برابر جاهلیت مدرن است.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمود، حج بی برائت حج نیست، افزود: مقام معظم رهبری نیز فرمود، رفتار آمریکا با ملتهای ضعیف، نسخه‌ی بزرگ‌شده‌ی رفتار آن پلیس است که زانوی خود را بر گردن یک سیاه‌پوست بیدفاع گذاشت و آن قدر فشرد تا جان داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دفاع از شهدای منا، قساوت مستکبرین در مقابل مردم و افشاگری اهداف آمریکا در ایجاد داعش را از توصیه های مقطعی مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: در قضیه شهدای منا به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ فاجعه هولناک منا، با نهایت بی‌شرمی، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی سر باز زدند؛ به جای ایستادن در جایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی و با هر پرچم برافراشته‌ اسلام در مقابله با کفر و استکبار را با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکار ساختند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ایادی فاسد آمریکا و ناتو و صهیونیسم پس از نومیدی از حذف اسلام و شعارهای اسلامی، اکنون به فتنه‌انگیزی میان فرقه‌های اسلامی روآورده و با توطئه‌ی شیعه‌هراسی و سنی‌هراسی، بر سر اتحاد امت اسلامی مانع‌تراشی میکنند، تاکید کرد: آنان می کوشند با استفاده از برخی غفلت ها و سطحی‌نگری‌ها حرکت سیل‌آسای جوانان مسلمان را منحرف ساخته و آنان را به نام اسلام به جان یکدیگر بیاندازند تا خون مسلمانان به دست یکدیگر بر زمین بریزد و دشمنان اسلام از بن‌بست نجات یابند. 

وی با بیان اینکه جنگ داخلی در سوریه و کشتار جوانان مسلمان به دست یکدیگر، جنایتی است که به‌وسیله آمریکا و صهیونیسم و دولتهای مطیع آنان آغاز شده و در آتش آن دمیده می شود، گفت: ماجرای سوریه، ماجرای انتقامگیری از حکومتی است که سه دهه به ‌تنهائی در برابر صهیونیست های غاصب ایستاده و از گروههای مقاومت در فلسطین و لبنان دفاع کرده است.

در وبینار بین المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» علامه سید شهنشاه حسین نقوی عضو ارشد علمای شیعه پاکستان و آقایان قدیر آکاراس رئیس اتحادیه علمای ترکیه و آدم لینگانی استاد علوم اسلامی از بورکینافاسو سخنرانی کردند.

همچنین آیت الله حسینی بوشهری رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، آقای دکتر فوزی علوی رئیس موسسه مطالعات فلسفی تونس و حجت الاسلام ابومهدی انواری رئیس مرکز اهل بیت زامبوانگا از فیلیپین از دیگر سخنرانان این نشست بین المللی بودند که به ارائه دیدگاه و نظرات خود در ارتباط با توصیه های مقام معظم رهبری به مسلمانان در حج و ابعاد مورد توجه در پیام های معظم له پرداختند. 

در پایان این وبینار دکتر علی اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت به جمع بندی نظرت ارائه شده پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری می فرماید ید واحده بودن در برابر تهدیدها و دشمنی‌ها معنی فرمان الهی است که فرمود: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا... .

این نشست بین‌المللی که با حضور شخصیت ها و نخبگان علمی، فرهنگی و مذهبی از کشورهای ترکیه، تونس، فیلیپین، بورکینافاسو، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در راستای بهره گیری مخاطبان، همزمان از بسترهای فضای مجازی آپارات، اینستاگرام و هیات آنلاین و دیگر پلتفرم های رایج به نمایش درآمد.

قرار است نشست های مشابهی تا پایان موسم حج ۹۹، با موضوعات مختلف به همت معاونت‌ امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شود که در آن شخصیت ها و نخبگان ایرانی و غیرایرانی مشارکت و موضوعات مهم جهان اسلام را بررسی خواهند کرد.








نام:
ایمیل:
* نظر: