اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 01 August 2020
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: يكي از عوامل موثر در اجرايي شدن جهش توليد، فعاليت بيشتر شركت هاي دانش بنيان است.

جهش توليد در گرو درخشش شركت‌های دانش‌بنيان است

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه بودجه در مراسم افتتاح هزار استاندارد جديد آموزش مهارت گفت: زماني اينكه بتوانيم در سال از ۶۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي استفاده كنيم يك هدف دست يافتني تلقي مي شد و قانونگذاران آن را در برنامه ششم ابلاغ كردند اما تغيير شرايط كشور و عدم دستيابي به منابع سرمايه گذاري خارجي و محدود شدن منابع ارزي و ريالي، ناچار شديم تغييراتي اعمال كنيم.

نوبخت گفت: ابتدا به تغيير اهداف توجه شد كه يك موضوع الزامي به شمار مي رفت.

وي افزود: با توجه به اين همه نيروي آماده به كار و رقابتي كه با كشورهاي منطقه داريم نمي توانستيم به كمتر از ايجاد سالانه يك ميليون فرصت شغلي فكر كنيم.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينكه بايد امكانات را به افزايش بهره وري سوق دهيم، گفت: ما نمي توانيم براي ايجاد پارك هاي علم و فناوري جديد سرمايه گذاري كنيم و بايد پارك هاي موجود را به افزايش بهره وري سوق دهيم.

نوبخت افزود: حال كه نمي توانيم سرمايه گذاري جديد داشته باشيم، حتما بايد بنيان توليد خود را بر پايه دانش و فناوري هاي نو قرار دهيم و عمل نيروي انساني نيز متكي به افزايش مهارت ها باشد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه تصريح كرد: اين سازمان به عنوان متولي توسعه كشور برنامه خود را بر اساس وضعيت موجود تغيير داده تا از محل افزايش بهره وري هم رشد توليد و هم افزايش اشتغال را داشته باشيم.

وی با بيان اينكه سازمان فني و حرفه اي نقش اساسي در اين زمينه دارد، از آمادگي سازمان برنامه و بودجه براي حمايت از اين سازمان خبر داد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: