اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 29 July 2020
وزیر بهداشت مطرح کرد:
وزیر بهداشت گفت: یکی از جلوه های بسیار زیبای مدیریت کرونا در کشور، علاوه بر همدلی و وفاق، موضع گیری های بسیار روشن و نابی بود که خوشبختانه روحانیت شیعه و در راس آن، مقام معظم رهبری در رعایت اصول و پروتکل ها اعمال کردند.
موضع گیری های روشن و ناب مقام معظم رهبری و روحانیت شیعه در مدیریت کرونابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، سعید نمکی در نشست بررسی پروتکل های بهداشتی ایام عزاداری محرم و صفر، اظهار داشت: در مراسم شب های قدر یکی از جلوه های بسیار ناب و فراموش ناشدنی را از همدلی، همیاری و وفاق جامعه روحانیت را دیدیم و این در عرصه بین المللی درخشید. بررسی هایی که در عرصه میدانی کردیم و در جلسات مختلف، مصور آنها را گزارش کردیم این بود که رعایت پروتکل ها و اصول به بهترین نحو و شکل ممکن بود.

سال سختی را می گذرانیم
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه ما با عشق به اباعبدالله(ع) و اعتقاد به بزرگداشت قیام بی نظیر و بی بدیل این بزرگوار، شکل گرفته ایم و بزرگ شده ایم و این عشق و اعتقاد، در تمام وجودمان رسوخ کرده است اما امسال، سال بسیار سختی را داریم می گذرانیم که شاید بعد از 150 سال در دنیا بی نظیر است چون شاهد پاندمی کرونا هستیم.

نمکی تصریح کرد: محرم را به عنوان یک ماه با عظمت برای اهل تشیع و شیعیان کشور با روشی که مقام معظم رهبری هم فرمودند؛ هم عظمت عشق به سالار شهیدان و شهدای کربلا را بتوانیم به گونه ای به تصویر بکشیم و هم، در جهان به عنوان مدافعان سلامت و به عنوان الگویی از شیعه که مراقب سلامت مردم سرزمین مان هستیم، مطرح شویم.

آمادگی وزارت بهداشت برای کمک گرفتن از روحانیت، مداحان و هیات های مذهبی

وی اضافه کرد: از طرف دیگر ممکن است دشمنان ما از هرگونه حربه برای ضربه زدن به حیثیت تشیع و به خصوص کشوری که پرچمدار راستین حضرت اباعبدالله(ع) است، استفاده کنند. ما و همکاران مان در وزارت بهداشت به عنوان افرادی که معتقد به بزرگداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش هستیم، آمادگی کامل داریم که از ظرفیت های بی بدیلی که در روحانیت، جامعه مداحان و هیات های مذهبی است، کمک بگیریم که هم محرمی با تکیه بر عظمت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم و هم شاهد کاهش اضطراب و عدم گرفتاری شیعیان به کرونا باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از روزی که شروع به مدیریت کرونا کردیم تا به امروز، ما و همکاران مان در سخت ترین ایام مدیریت این بیماری قرار داریم. پزشکان و پرستاران تا آخرین نفس به عنوان مدافعان سلامت، ایستاده اند اما در 6 ماه گذشته، روزها و شب های نفس گیری را گذرانده اند.



نام:
ایمیل:
* نظر: