اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 28 July 2020
مديركل هوشمندسازي و فناوري هاي نوين توانير اعلام کرد:
مديركل هوشمندسازي و فناوري هاي نوين توانير، گفت: بررسي داده هاي حاصل از نقشه مصرف برق نشانگر آن است كه هم اكنون 27 استان در محدوده قرمز و زرد مصرف برق قراردارند كه اين شرايط نشانگر مصرف بيش از پيش در اكثر مناطق كشوراست.
تنها 5 استان در منطقه سبز مصرف برقبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پايگاه خبري توانير؛ به گفته هادي مدقق، هم اكنون استان هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، گلستان، مازندران، سمنان، يزد، فارس، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، نواحي استان تهران، البرز، قزوين، مركزي، همدان، كرمانشاه، زنجان، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و كلانشهرمشهد درمحدوده قرمز قرار دارند.

مدقق ادامه داد: همچنين استان هاي هرمزگان، اصفهان، لرستان، كردستان، گيلان و اردبيل، منطقه جنوب كرمان و كلانشهرهاي شيراز، اهواز وتهران در محدوده زرد مصرف قرار گرفته اند.
به گفته مدقق به دليل آنكه  بيشتر كولرهاي موجود دركشور از راندمان پاييني برخوردار هستند، باعث افزايش مصرف برق در كشور شده است.

وي با اشاره به اين كه روز گذشته ركورد همكاري مشتركان زده شد خاطرنشان كرد: روز گذشته (6 مرداد) مشتركان با همكاري خود باعث شدند تا 5 هزار و 581 مگاوات از پيك مصرف كم شود اما با اين وجود اوج مصرف ديروز به 58 هزار و 243 مگاوات رسيد.

مدقق با تصريح براينكه به هيچ وجه نمي خواهيم هموطنان از رفاه خود كم كنند ،گفت:  حدود 23 هزار مگاوات از مصرف برق كشور در تابستان به وسايل سرمايشي اختصاص دارد و با توجه به اين كه بيش از يك سوم از برق كشور در بخش خانگي مصرف مي شود، در صورتي كه هموطنان كولرهاي گازي خود را روي درجه 24 تنظيم و از دور كولرهاي آبي استفاده كنند، مي توانيم شاهد پايداري بيشتر شبكه برق باشيم.

مديركل هوشمندسازي و فناوري هاي نوين توانير در عين حال از همه هموطنان خواست در صورتي كه بيش از يك دستگاه كولر در منازل دارند، در ساعت هاي گرم روز بقيه را خاموش و تنها يك دستگاه را روشنن نگه دارند.

مدقق همچنين گفت: همه مي توانيم علاوه بر رعايت نكات مذكور و موكول كردن استفاده از وسايل برقي پرمصرف به ساعت هاي ابتدايي روز يا انتهايي شب، در كاهش قبض برق خود و پايدار نگه داشتن شبكه برق موثر باشيم.



نام:
ایمیل:
* نظر: