اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
امروز 14 استان و 3 كلانشهر در منطقه قرمز و پنج منطقه و دو كلانشهر در منطقه زرد نقشه مصرف برق قرار گرفتند.
افزایش مصرف برق در 19 استان و 5 كلانشهربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، هم اكنون 14 استان خراسان رضوي، سمنان، يزد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، مركزي، همدان، قزوين، كرمانشاه، زنجان، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي و كلانشهرهاي مشهد، شيراز و اصفهان در منطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفته‌اند.

مشتركان در مناطق ياد شده مي‌توانند با كاهش تنها 10 درصدي مصرف برق خود، به وضعيت سبز مصرف بازگشته و امكان بهره‌مندي همه مردم به‌ويژه هموطنان ساكن در مناطق جنوبي از برق را فراهم كنند.

به اين منظور رعايت نكات ساده مديريت مصرفي مانند تنظيم كولرهاي گازي روي دماي 24 درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي در ساعت‌هاي گرم روز كه به صورت فوري نيز قابل اجراست، مي‌تواند در پيوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداري از برق پايدار تاثير بسزايي داشته باشد.

همچنين نقشه برق امروز تا ساعت 12 ظهر نشانگر آن است كه استان‌هاي خراسان جنوبي، هرمزگان، منطقه شمال كرمان، لرستان و البرز و كلانشهرهاي تهران و اهواز در محدوده زرد مصرف قرار دارند.

برپايه اين گزارش، هموطنان ساكن در اين مناطق نيز مي‌توانند تنها با كاهش 5 درصدي مصرف برق خود، در بازگشت به وضعيت سبز تاثيري فوري داشته باشند.

عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به‌شمار مي‌رود.



نام:
ایمیل:
* نظر: