اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
دولت سوئیس امروز دوشنبه اعلام کرد: یک شرکت داروسازی سوئیسی نخستین معامله تحت کانال تجاری بشردوستانه جدید را با ایران تکمیل کرد.
انجام نخستین معامله سوئیس با ایران از طریق کانال بشر دوستانهبه گزارش سروس سیاسی عصرپرس به نقل از رویترز، دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس در ایمیلی  تصریح کرد: تمایل داریم تاکید کنیم که عملیاتی کردن تدابیر تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA)  در حال پیشرفت است و اینکه چند شرکت پیشتر تایید شده اند و شرکت های بیشتری نیز مشارکت خواهند داشت.

دبیر خانه امور اقتصادی دولت سوئیس اعلام کرده است: معاملات بیشتر باید بزودی انجام شود.

دبیرخانه اقتصادی دولت سوئیس نام این شرکت داروسازی و ارزش این محموله را اعلام نکرد اما گفته شده است شامل یک داروی سرطان بوده که  در درمان آهن زیادی به دنبال انتقال و تزریق مکرر خون به بیماران استفاده می شود.

ماری گابریل اینایشن فلایش" مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس چند ماه پیش گفته بود که کانال مالی میان سوئیس و ایران، شروع موفقیت‌آمیزی داشته و ۵۰ شرکت برای تجارت از طریق آن ابراز علاقه کرده‌اند  و ما فکر می‌کنیم تعداد چنین شرکت‌هایی بیشتر خواهد شد.

مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس نیز در موضع‌گیری چند ماه پیش خود با اشاره به شیوع کرونا در ایران و مقابله با آن، گفت: اگر بتوانیم در آنجا (ایران) حمایتی به عمل آوریم و صادرات انجام شود، می‌توانیم مشارکت خوبی داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: