اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 26 July 2020
در اطلاعیه‌ای مطرح شد؛
وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: انتخابات سالیانه هیات رئیسه خانه احزاب از جمله انتخاب هیات رئیسه در ۱۹ خرداد سالجاری، امر داخلی تشکل مذکور بوده و وزارت کشور هیچ گونه دخل و تصرفی در این خصوص ندارد.

وزارت کشور هیچ‌گونه دخل و تصرفی در انتخابات هیات رییسه خانه احزاب ندارد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این اطلاعیه آمده است: مجمع عمومی خانه احزاب ایران در تاریخ ۲۳-۱۲-۱۳۹۷ با دستور کار انتخاب شورای مرکزی و بازرسین برگزار شده است. براساس رویه اجرایی و نظارتی حاکم بر برگزاری مجامع عمومی در ابتدای هر مجمع، هیات رئیسه مجمع توسط اعضای حاضر در جلسه انتخاب می‌شود و هیات مذکور مدیریت اجرایی مجمع را برعهده می‌گیرد.

این اطلاعیه افزود: مطابق اساسنامه خانه احزاب، اعضای شورای مرکزی تشکل با ترکیب مساوی از سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین در فرایندی دو مرحله ای انتخاب می‌شوند که بر اساس آن در روز مجمع عمومی پس از انتخاب و مستقر شدن هیات رئیسه، اعضای هر فراکسیون به صورت جداگانه جلسه داخلی تشکیل داده و افراد پیشنهادی برای عضویت در شورای مرکزی و بازرسین را انتخاب می‌کنند، در مجمع عمومی مورخ ۲۳-۱۲-۹۷ هر سه فراکسیون، افراد پیشنهادی خود را انتخاب و به مجمع عمومی معرفی کردند.

در این اطلاعیه آمده است: اعضای فراکسیون مستقلین در هر دو مرحله انتخاب شورای مرکزی و بازرسین حضور داشته و اعتراضی نسبت به انتخاب افراد مورد نظر فراکسیون نداشتند. همان گونه که اشاره شد اصولاً مدیریت فرایند اجرایی و برگزاری مجمع عمومی توسط هیات رئیسه منتخب اعضای حاضر صورت می‌گیرد که در این ارتباط نیز اعتراضی در روز مجمع عمومی بیان نگردیده و از جانب بازرسان خانه احزاب نیز در این ارتباط اعتراضی مطرح نشده است.

وزارت کشور در این اطلاعیه تاکید کرد: متعاقب برگزاری مجمع عمومی مزبور و انتخاب شورای مرکزی بر اساس روال تعریف شده در خصوص مدیریت سه ساله خانه احزاب، در سال ۱۳۹۸ روح الامینی از فراکسیون اصولگرایان به عنوان رییس و آقایان حشمتیان و کمالی به عنوان نواب رییس انتخاب شدند. با توجه به روال مورد اشاره مقرر بوده در سال ۱۳۹۹ رییس خانه احزاب از فراکسیون مستقلین انتخاب شود که بر این اساس در خرداد ۹۹ شهاب الدین صدر با رأی شورای مرکزی به عنوان رئیس خانه احزاب انتخاب شد.

در این اطلاعیه آمده است: فرایند اجرایی و مدیریت برگزاری مجمع عمومی توسط هیات رئیسه منتخب اعضای مجمع انجام می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: در هر دو مرحله انتخاب اعضای فراکسیون مستقلین در مجمع مورد اشاره اعتراضی در خصوص عضویت حزبی افراد انتخاب شده توسط این فراکسیون از جمله فرد مورد اشاره صورت نگرفت و همچنین در روز برگزاری مجمع عمومی و همچنین یک ساله اخیر فعالیت خانه احزاب اعتراضی توسط بازرسین خانه احزاب در خصوص نحوه و شرایط انتخاب شورای مرکزی صورت نگرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: با گذشت یک سال از فعالیت هیات رئیسه خانه احزاب در سال ۱۳۹۸ که با حضور نماینده فراکسیون مستقلین به عنوان نایب رییس این تشکل سپری شد، اعتراضی در خصوص اعضای فراکسیون مستقلین بیان نگردیده است.

وزارت کشور تصریح کرد: انجام انتخابات هیات رئیسه سالیانه خانه احزاب از جمله انتخاب هیات رئیسه در ۱۹ خرداد سالجاری، امر داخلی تشکل مذکور بوده و وزارت کشور هیچ گونه دخل و تصرفی در این خصوص ندارد و پس از دریافت گزارش موضوع رسیدگی مقتضی معمول می‌شود؛ اگر چه در حال حاضر در خصوص فعالیت تشکل‌های صنفی از جمله خانه احزاب، خلأهای حقوقی و  قانونی وجود دارد که رفع و حل آن در حال پیگیری است.

این اطلاعیه افزود: جای تعجب است برخی احزاب عضو فراکسیون مستقلین که در یک سال گذشته، رییس فعلی خانه احزاب با انتخاب خود آنان عضو فراکسیون فوق الذکر بوده، به صورت دائم در جلسات حضور داشته است و نامبرده را به عنوان عضو شورای مرکزی می‌شناختند، اکنون در این زمینه معترض هستند.

 

 

 


برچسب ها
وزارت کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: