اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 26 July 2020
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شود و با وجود تحریم‌های آمریکا، صنعت نفت خود را توسعه می‌دهد.
تحریم مانع توسعه صنعت نفت نمی‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، سید موسی موسوی با تأکید بر اینکه ایران در حال توسعه ظرفیت‌ها در صنعت نفت است و تا هر زمان که نیاز باشد برای احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت تلاش می‌کنیم، گفت: صنعت نفت ایران هم‌اکنون در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و در عرصه جهانی تأثیرگذار است، تحولات صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در این صنعت جهش قابل توجهی داشته است.

وی به توسعه فازهای میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته به‌ویژه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فازهای مختلف پارس‌جنوبی به بهره‌برداری رسید و این در حالی انجام شد که تحریم‌ها نیز بر کشور سایه افکنده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور به‌ سمت اهداف خود در تولید نفت و پتروشیمی حرکت می‌کند و با تلاش و همت به هدفش در افزایش تولید گاز نیز می‌رسد، این در حالی است که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز ظرفیت پالایش بنزین را افزایش می‌دهد. این موارد نشان می‌دهد هرچند تحریم هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌کند، اما قطار توسعه به‌ویژه توسعه صنعت نفت را متوقف نمی‌کند.

عضو کمیته گاز و پتروشیمی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنعت نفت با درایت وزیر نفت و با وجود تحریم‌ها، مسیر توسعه خود را ادامه می‌دهد.



نام:
ایمیل:
* نظر: