اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 26 July 2020
نیروگاه برق‌آبی سد گتوند با تولید بیش از 4 میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت انرژی پاک، بیشترین میزان تولید سالانه را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی به خود اختصاص داده است.
نیروگاه سد گتوند رکورددار تولید انرژی برق‌آبی کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محمد مرادی مجری سد و نیروگاه گتوند با اعلام خبر فوق افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در امور بهره‌برداری و نگهداری از نیروگاه سد گتوند و با بارش مناسب نزولات آسمانی در سال آبی 97-98، سد و نیروگاه گتوند علاوه بر کنترل مؤثر سیلاب و جلوگیری از آسیب‌های مخرب به دشت خوزستان، با تولید بیش از 4 میلیون و 900 هزار مگاوات ساعت انرژی پاک و تجدید پذیر بیشترین میزان تولید سالانه را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید انرژی معادل 16 درصد تولید کشور در نیروگاه‌های برق‌آبی و 1.5 درصد کل تولید انرژی در سطح تمام نیروگاه‌های در حال بهره‌برداری کشور است.

مرادی خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم مرهون برنامه‌ریزی اصولی در بخش بهره‌برداری و تعمیرات و نگهداری بهینه و مناسب از واحدهای نیروگاه است.

گفتنی است، سد و نیروگاه گتوند در شهرستان گتوند استان خوزستان واقع شده که نیروگاه هزار مگاواتی این سد (4 واحد 250 مگاواتی) قابلیت تولید سالانه 4 هزار و 570 گیگاوات ساعت انرژی پاک را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: