اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
روابط عمومي توانير در اطلاعيه‌اي اعلام كرد:
روابط عمومي و امور بين الملل توانير در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: با توجه به اينكه استفاده از ماينرها بدون مجوز، كسب و كاري غيرقانوني است و به اموال عمومي آسیب رسانده و تضييع حقوق مشتركان را در پی دارد، به شدت با آن برخورد مي‌شود.
حمايت توانير از استحصال رمز ارز در چارچوب ضوابط قانونيبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، در اين اطلاعيه آمده است: توانير از استحصال قانوني رمز ارز حمايت مي‌كند، اما برخورد با استخراج كنندگان غيرقانوني را با كمك مراجع امنيتي و انتظامي در دستور كار دارد؛ از اين رو با توجه به اينكه استفاده از ماينرها، بدون مجوز قانوني چون كسب و كاري غير قانوني است و باعث آسيب رساندن به اموال عمومي و تضييع حقوق مشتركان مي‌شود، به شدت با آن برخورد مي‌شود.

اين شرايط به ويژه در اين ايام گرم تابستان، به‌دليل مصرف برق بسيار زياد ماينرها، بيش از پيش اهميت خود را نشان مي‌دهد.

در صورتي كه مراكز استخراج رمز ارزها، كه با سوء استفاده از انشعابات قبلي مانند كشاورزي يا صنعتي و... به اين كار مبادرت مي‌كنند، شناسايي شوند، ضمن جمع آوري انشعاب و اخذ مابه‌التفاوت هزينه برق مصرفي و تعرفه ماينينگ، با مالكان آن نيز برخورد قانوني خواهد شد، لذا رسما اعلام مي‌كنيم براي جلوگيري از برخورد قانوني و جمع آوري ماينرها، ضروري است مالكان اين تجهيزات هر چه سريعتر به شركت‌هاي توزيع ذي‌ربط مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با قانون مقررات مرتبط با رمز ارزها را ثبت كنند.

در صورت ارائه درخواست و طي مراحل قانوني، شركت‌هاي برق نيز با قيد اولويت به اين درخواست‌ها رسيدگي و مطابق با ضوابط  همكاري خواهند كرد.

خاطرنشان مي‌سازد: به تمامی افراد حقيقي يا حقوقي كه محل ماينرهاي غيرقانوني را به اداره برق اطلاع دهند، تا سقف 10 ميليون تومان پاداش داده مي‌شود.

وي تصريح كرد: اطلاعات اين افراد نزد اداره‌هاي برق، به‌صورت محرمانه حفظ خواهد شد.

مالكان ماينرها و استخراج كنندگان رمز ارز مي‌توانند با سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي بهينه‌سازي مصرف برق كه به‌زودي فراخوان آنها توسط توانير منتشر خواهد شد، برق مورد نيازشان را با قيمت‌هاي بسيار جذاب و اقتصادي در مقايسه با ساير كشورهاي دنيا تامين كنند.



نام:
ایمیل:
* نظر: