اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 22 July 2020
وزیر کشور با بیان اینکه زمان برگزاری کنکور از ۲ به ۴ روز و به تعداد مراکز هم ۵۰ مرکز برگزاری آزمون اضافه شده است، گفت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود.

وزیر کشور: کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود

به گزارش عصرپرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این نشست با ۶ دستور کار برگزار شد که یکی از آنها تعیین تکلیف مراسم محرم و ایام شهادت حضرت ابا عبدالله حسین(ع) بود.

وزیر کشور اضافه کرد: قرار شد سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و درمان و همه دستگاه‌های مرتبط نظرات خود را بدهند. جمع‌بندی نظرات در این نشست مطرح شد که مصوبه‌ای داشتیم

رحمانی‌فضلی ابراز امیدواری کرد با اجرای این مصوبه پس از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا بتوانیم بزرگداشت ایام محرم و هم حداکثر مراعات را درباره کرونا داشته باشیم.

وی درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: بحث انتخابات میان دوره‌ای در شهریور قبلا تصمیم‌گیری شد و نظر ستاد بر اجرا بود که وزارت بهداشت پیشنهاد داد انتخابات در زمان تعیین شده برگزار نشود.

وزیر کشور ادامه داد: قرار شد براساس پروتکل‌های که وزارت بهداشت می‌نویسد، این موضوع تصمیم‌گیری شود؛ لذا تصمیم‌گیری در این باره به جلسه بعد ستاد موکول شد.

رحمانی‌فضلی درباره موضوع دیگر دستور کار امروز نشست کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا، که بحث شهید خدمت بود، تصریح کرد: قبلا تصمیم گرفتیم پرستاران و پزشکان به دلیل ابتلا به بیماری فوت می‌شوند، شهید تلقی شوند و وزارت بهداشت نظر دارد برخی پرسنل غیر از پرستار و پزشک که به این دلیل فوت می‌کنند هم شهید محسوب شوند که این موضوع هم در جلسه مصوب شد.

وی اظهار داشت: در بحث کنکور همه متفق بودند کنکور در موعد خود با تمهیداتی در حوزه پروتکل‌ها برگزار شود

وزیر کشور افزود: قرار شد زمان برگزاری از ۲ روز به ۴ روز و تعداد مراکز هم ۵۰ مرکز دیگر برگزاری آزمون افزوده شود.

به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی با اشاره به درخواست افزایش اختیارات استان‌ها در استان‌های تقاضا مرده بودند درباره وضعیت قرمز، تصریح کرد: با توجه به اختیاراتی که قبلا در استان‌ها داده شد، قرار شد خود آنها برای استان خود برنامه‌ریزی کنند که با توافق من و وزیر بهداشت و تایید رییس جمهوری، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم واقعا مراعات و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ که البته مراعات بسیار خوب شد و تا ۸۵ درصد مراعات را شاهد بودیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: