اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۹ - 21 July 2020
حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به صورت رسمی استقبال کرد.
استقبال رسمی روحانی از نخست وزیر عراق در تهرانبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، مراسم استقبال از نخست وزیر عراق بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۳۱ تیرماه ۹۹)در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

در این مراسم سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،حسین مدرسی خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی حضور داشتند.

روحانی و الکاظمی بلافاصله پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق بعداز ظهر سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های عالی‌رتبه ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی وارد تهران شد و در بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از سوی «رضا اردکانیان» وزیر نیرو مورد استقبال قرار گرفت.

ملاقات خصوصی روحانی و الکاظمی در حال برگزاری است و پس از آن مذاکرات دو جانبه هیات‌های دو کشور، مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی برگزار می‌شود.

نخست وزیر عراق در سفر دو روزه خود به ایران همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد رفت و با «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مصطفی الکاظمی را در سفر به تهران، وزیران امور خارجه، نفت، برق، دارایی، دفاع، بهداشت و مشاور امنیتی ملی عراق همراهی می‌کنند.

دیدار از جمهوری اسلامی ایران، نخستین سفر خارجی مصطفی الکاظمی از زمان تصدی نخست وزیری عراق در اردیبهشت گذشته است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: