اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 20 July 2020
قالیباف تاکید کرد:
رئیس مجلس گفت: در مجلس باید بر اساس یک فهم مشترک عمل کنیم و مهمترین مبنا برای رسیدن به این فهم مشترک نقشه راهی است که رهبر انقلاب در پیام خود به مجلس و رهنمودهای ایشان برای نمایندگان مجلس تبیین کردند.
استفاده از رهنمودهای رهبری برای رسیدن به فهم مشترک در مجلسبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت؛ مجلس یازدهم تا کنون بارها بر اولویت اقتصاد و معیشت مردم تاکید داشته است اما این سوال مطرح است که  مجلس چگونه می‌خواهد این اولویت را رعایت کند؟ 

در همین زمینه جلسه هماهنگی روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هیئت رئیسه با حضور رئیس مجلس دوشنبه ها ساعت 6 الی 8 صبح هر هفته برگزار می شود.

در این جلسه بر اولویت حل مسائل مردم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم تاکید شد و اولویت های  کمیسیون های تخصصی با تاکید بر این اولویت تعیین شد. 

همچنین برنامه ها و اقدامات مجلس با اولویت دادن وظایف نظارتی برای ثبات در بازار ارز، کنترل گرانی، مدیریت بحران کرونا، حمایت و عمق بخشی بازار بورس و هدایت نقدینگی به سمت تولید، پیگیری دیپلماسی اقتصادی، رصد مسائل مردم و پاسخگویی به مردم، رفع موانع تولید، پیگیری مساله مسکن، بحران جمعیت، فعال کردن مجدد پروژه های  عمرانی، ترمیم حقوق بازنشستگان و درآمدهای اقشار ضعیف مورد بررسی قرار گرفت.

حاضرین در نشست بر مطالبه از دولت برای انجام وظایف خود در حل مسائل مردم تاکید کردند.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در مجلس باید بر اساس یک فهم مشترک عمل کنیم و مهمترین مبنا برای رسیدن به این فهم مشترک نقشه راهی است که رهبر انقلاب در پیام خود به مجلس و رهنمودهای ایشان برای نمایندگان مجلس تبیین  کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: