اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
در حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی؛
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در راستای قانون برنامه ششم توسعه و در حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضا تفاهم‌نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امورزنان و وزارت آموزش و پرورش

به گزارش عصرپرس به نقل از معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری،این تفاهم نامه که به امضای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رسید، در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و در چهارعنوان پروژه در حمایت از برنامه های آموزشی و طرح های فرهنگی منعقد شده است.

پروژه آموزش مهارت های گفت و گو و ارتباط موثر (دانش آموزان با همسالان، خانواده، مدرسه و جامعه) با موضوع تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم بنیاد خانواده و جامعه هدف دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه، والدین آنان و مربیان مدارس و همچنین پروژه آموزش افزایش مشارکت اجتماعی دختران با موضوع به منظور بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرآیند توسعه کشور و جامعه هدف دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه، والدین و مربیان مدارس به صورت ملی و در سطح کشور اجرایی می شود.

همچنین دو پروژه دیگر باید به پروژه آموزش مهارت های «کودک یاری» به دانشآموزان در راستای سیاست های کلی ابلاغی جمعیت مبنی بر تحکیم بنیان و پایداری خانواده و جامعه هدف دانش آموزان دختر و پسر پایه یازدهم و مربیان مدارس در ۱۰ استان کشور و همچنین پروژه جذب دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل با هدف تحقق عدالت جنسیتی در امر آموزش و پرورش در پنج استان اشاره کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم با اشاره به افتتاح سامانه رصد و پایش شاخص های جنسیتی در هفته دولت، گفت: ۳۱ سند ارتقای وضعیت زنان در استان ها تهیه شده است که وزارت آموزش و پرورش باید اجرای دقیق و کامل این اسناد در هر استان را در دستور کار قرار دهد.

ابتکار با تاکید براینکه وزارت آموزش و پرورش پرچمدار شاخص عدالت جنسیتی در کشور است، تاکید کرد: خوشبختانه شاخص دختران بازمانده از تحصیل در کشور کاهش داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی فردی و خانوادگی به دانش آموزان تصریح کرد که ارایه آموزش های لازم در این حوزه می تواند به دانش آموزان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی کمک نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ادامه کار دولت ها تا آخرین روز، تاکید کرد که همکاری های بین بخشی و بویژه اجرای تفاهم نامه ها با وزارت آموزش و پرورش از اولویت های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان خانواده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به شیوع کرونا در کشور و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان خاطر نشان کرد که کلاس های آموزشی را می توان در محیط های باز و حیاط مدرسه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برگزار کرد.

ابتکار با اشاره به اهمیت ضرورت تقویت مهارت های ارتباطی، تحکیم بنیان خانواده و موضوع عفاف و حجاب در کشور از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد که زمینه های لازم را برای طرح دغدغه ها و مسایل جوانان در چارچوب گفت و گوی بین نسلی فراهم کند.

عفاف و حجاب را دخترانه نکنیم

ابتکار در بخشی دیگر از این نشست، به مدیران و مسوولان آموزش و پرورش توصیه کرد: اگر جشنواره یا برنامه ای در حوزه عفاف و حجاب برگزار می شود، برای دختران و پسران باشد نه مختص دختران زیرا در قرآن کریم هم در مورد عفاف و حجاب نخست به مردان تذکر داده شده است.

وی توضیح داد: باید آموزش به پسران با این محتوا که با زنان و دختران چگونه رفتار کنند که موجبات آزار و تعرض پیش نیاید در دستور کار قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: عفاف و حجاب را تک جنسیتی نبینیم زیرا دختران حساس می شوند. ما هم در این موضوع کنار آموزش و پرورش ایستاده ایم ضمن اینکه یکی از موضوعات گفت وگوی بین نسلی عفاف و حجاب است تا جوانان حرف بزنند و شنیده شوند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: