اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
برای بررسی و رفع ابهام
رئیس مجلس شورای اسلامی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

طرح اخذ مالیات از خانه های خالی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 153 آیین نامه داخلی در زمان بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم یا همان اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: طبق این ماده اگر هر کدام از نمایندگان ابهامی به طرح یا لایحه حین بررسی در صحن داشته باشند، می توانند آن را مطرح کنند، در اینجا آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در نامه رسمی خواستار اصلاح بخشی از مواد طرح مذکور شد؛ از این رو موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی به کمیسیون ارجاع می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار می رود نظرات کمیسیون های فرعی در این موضوع اخذ شده و با توجه به اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی دوفوریتی است، هر چه زودتر کار کارشناسی آن انجام شده و در حداقل زمان ممکن برای بررسی و تصویب به صحن علنی ارسال شود.

دولت سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند

نماینده مردم محلات در مجلس ضمن انتقاد از اختلاف آمار مبتلایان به کرونای وزارت بهداشت و رئیس جمهور خواستار معرفی هر چه زودتر وزیر صمت برای مدیریت بازار شد.

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول (133) و (134) قانون اساسی اظهار داشت: شاهد وضعیت بازار هستیم، قیمت خودرو و لوازم خانگی به طور عجیبی افزایش پیدا کرده است، در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست اداره می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود رئیس جمهور، وزیری برای وزارت صمت معرفی کند، در این آشوب بازار وزارت با سرپرست اداره می‌شود، آیا شرایط کشور عالی است که همچنان وزارت صمت با سرپرست اداره شود، اگر قرار است آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر معرفی شود هر چه زودتر مجلس اعلام کند و اگر نظر دیگری دارند آن را اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بازار مسئول ندارد و بر اساس قانون وزیر صنعت، معدن و تجارت ناظر بر بازار است، در این شرایط سرپرست انگیزه‌ای برای نظارت بر بازار ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل (134) قانون اساسی که به اختلاف نظر دستگاه‌ها اشاره دارد، گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت و درمان تعداد مبتلایان به کرونا را سیصد هزار نفر اعلام می‌کند، رئیس جمهور آمار 25میلیون را مطرح می‌کند، مگر آقایان در هیأت دولت یکدیگر را نمی‌بینند و مشورت نمی‌کنند، چرا آمارشان این میزان اختلاف دارد، آیا در سایر آمارها نیز چنین اختلافی وجود دارد.

سلیمی با بیان اینکه بین آمار سیصد هزار نفر تا 25 میلیون نفر اختلاف زیادی وجود دارد، اظهار داشت: چرا آقایان با هم مشورت نمی‌کنند و یک آمار رسمی نمی‌دهند، الان کدام رسمی، کدام غیررسمی ، کدام صحیح و کدام ناصحیح است؟ انتظار می‌رود رئیس مجلس به آقایان برای اعلام آمار هماهنگ تذکر دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده مردم محلات خطاب به معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: درست است که در چارچوب قانون همچنان می‌توان وزارت صمت را با سرپرست اداره کرد اما از آنجایی که بیشترین حوزه اقتصادی کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد، انتظار می‌رود هر چه زودتر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وزیری معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چند از لحاظ زمانی و قانونی، اداره وزارتخانه با سرپرست ممکن است اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور حتی یک روز دیرتر معرفی کردن وزیر تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. مجلس توقع دارد رئیس جمهور هر چه زودتر وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.

موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با ۱۴۵ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه، تشکیل این کمیسیون را به تصویب رساندند.

جعفر قادری به عنوان نماینده درخواست کننده تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و نامگذاری سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اکنون مجلس وظیفه مهمی برای حل معضل اقتصادی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه مشکلات ارزی، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی را به دلیل عدم مناسب بودن فضای کسب و کار دانست و افزود: عدم حمایت از تولید داخل باعث وابستگی به بودجه نفتی شده و اکنون دولت در شرایطی قرار گرفته است که برای تأمین کسری بودجه خود، تولید نقدینگی می‌کند که همین امر به مشکلات اقتصادی و معیشتی دامن زده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه برای حمایت از تولید ملی در مجالس هشتم، نهم و دهم یادآور شد: ۳ محور اصلی تشکیل این کمیسیون‌ها پر کردن خلاء‌های قانونی، رفع ایرادات قانونی و عمل به وظایف نظارتی در حوزه تولید ملی است که نمایندگان مجلس یازدهم را بر آن داشته به فکر تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیفتند.

قادری ادامه داد: چهار قانون در مجالس هشتم، نهم و دهم به تصویب رسید که عبارتند از قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون استفاده حداکثری از ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید که در جهت حمایت از تولیدات داخلی بودند و احکام و آیین‌نامه‌های آن نیز موجود است و هم اکنون نیاز به نظارت بر اجرای آن وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نه تنها خللی در کار سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس ایجاد نمی‌کند بلکه مکمل آن‌ها بوده و در قانونگذاری و نظارت در حوزه حمایت از تولید ملی به آن‌ها کمک می‌کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز درباره تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این کمیسیون در دوره گذشته مجلس نیز وجود داشته و خللی در کار سایر کمیسیون‌ها ایجاد نمی‌کند و از آنجایی که امسال تحت عنوان سال جهش تولید قرار گرفته لازم است بر اجرای قوانین مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی نظارت ویژه‌ای شود ضمن اینکه در صورت تشکیل این کمیسیون، اعضای آن در جلسات بعدی صحن انتخاب خواهند شد.

انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

نمایندگان مجلس مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتخاب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، مهرداد ویس کرمی را با ۱۸۹ رأی از مجموع ۲۱۲ رأی اخذ شده در جلسه به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتخاب کردند.

انتخاب اعضای ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی

اعضای ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها با رأی نمایندگان انتخاب شدند.

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، دو نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس به عضویت شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه درآمدند که بر این اساس آقایان علیرضا منادی سفیدان و علی کریمی فیروزجایی برای این مسئولیت برگزیده شدند.

انتخاب اعضای ناظر مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای ناظر قوه مقننه در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، روح الله متفکر آزاد را با ۱۸۲ رأی و آقای احمد نادری را با ۱۷۲ رأی از مجموع ۲۰۳ رأی اخذ شده در جلسه به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کردند.

انتخاب روشنفکر و اسماعیلی به عنوان عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقایان روشنفکر و اسماعیلی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، آقایان مهدی روشنفکر را با ۱۶۸ رأی و مهدی اسماعیلی را با ۱۷۹ رأی از مجموع ۲۰۰ رأی اخذ شده در جلسه به عنوان عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.

 انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی نظارت مرکزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عضو ناظر مجلس در شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی نظارت مرکزی را انتخاب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، امانقلیچ شادمهر را با ۱۴۶ رأی موافق به عنوان عضو ناظر در شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی نظارت مرکزی انتخاب کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: