اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۹ - 18 July 2020
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.
جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۱۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین در استان‌های خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد روند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

لاری بیان کرد: شواهد محکمی وجود دارد که مراسمی مثل عزاداری و عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، خطر ابتلای جمعی به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. افرادی که می‌خواهند شروع زندگی را با حضور بستگان جشن بگیرند، دوست ندارند که این موضوع با بیماری و فوت عزیزان‌شان گره بخورد. بنابراین چاره‌ای به جز تغییر سبک زندگی نداریم. یکی از همکاران حوزه بهداشت ما در بیرجند با پیامی به بستگان خود اعلام کردند که از برگزاری مراسم عروسی خودداری کرده و هزینه این مراسم را در امر خیر صرف کردند.

وی اظهار کرد: بهترین عملکرد برای شکست ویروس کرونا در حال حاضر، رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی یک و نیم تا دو متری، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: