اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 14 July 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.
فوت ۱۷۹ نفردیگر در کشور بر اثر کرونابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اصناف در میان سایر بخش‌ها، آسیب‌های جدی دیده‌اند و اگر می‌خواهند به کسب و کار خود ادامه بدهند باید متوجه مسئولیت اجتماعی باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. فاصله گذاری باید جدی گرفته شود. استفاده از ماسک نیز باید جدی گرفته شود و مهم‌ترین ناظر بر رعایت پروتکل‌ها، مردم هستند که می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، تخلفات را گزارش بدهند. تاکنون فعالیت ۲۸۰ هزار صنف متوقف شده است.

وی گفت: همه ما در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستیم. این بیماری هنوز واکسن و دارو ندارد و بهترین رعایت، اصول سه گانه استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.





نام:
ایمیل:
* نظر: