اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 13 July 2020
با حضور وزیر نیرو؛
عمليات اجرايي پروژه احداث فازهای 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، امروز دوشنبه و در هفته يازدهم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور وزير نيرو آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث ۲ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران آغاز شد

به‌گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، اين پروژه‌ با سرمايه‌گذاري 640 ميليارد تومان از محل اعتبارات دولتي آغاز و در سال 1403 نهایی می‌شود.

در پروژه فازهاي 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران كه بزرگ‌ترين تصفیه‌خانه فاضلاب اين استان محسوب مي‌شود، دو واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث مي‌شود كه شامل عمليات لجن فعال پیشرفته با قابلیت حذف نیتروژه و فسفر و آخرين بخش تکمیل کننده تصفیه‌خانه جنوب تهران است.

اين تصفيه‌خانه با جمعیت تحت پوشش يك ميليون و 200 هزار نفر با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی آب‌های زيرزمینی، استفاده از پساب تولیدی جهت مصارف کشاورزی و تغذيه مصنوعی آبخوان اجرا مي‌شود.

 ظرفیت این واحدهای تصفیه ۸۴ میلیون مترمکعب در سال است که قرار شده در مدت ۵۴ ماه به بهره برداری برسد، همچنین این بخش ها ۲۲ گیگاوات در سال برق نیز تولید می کند.

مجموع اعتبارات این پروژه، افزون بر ۶۴۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن برای ۳۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: