اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 13 July 2020
رئیس قوه قضاییه گفت: باید قصور‌ها در دوره‌های مختلف پیگیری شود و گرنه شاهد آتش سوزی‌های بیشتر، انفجار و خسارت خواهیم بود.

رئیسی: باید قصورها در دوره‌های مختلف پیگیری شود

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: در مسئله مقابله با شیوع ویروس کرونا رفتار و عملکرد کشورمان با سایر کشور‌ها کاملا قابل مقایسه است و می‌توان به برخورد با زندانیان در بحث کرونا اشاره کرد که بیش از یکصد هزار زندانی به مرخصی فرستاده شد تا از ابتلا به کرونا در امان بمانند.

وی همچنین به رفتار‌ها و بازداشت‌های صورت گرفته در کشور‌های غربی و به ویژه امریکا در مقطع اخیر اشاره کرد و گفت: ببینید در این زمینه چه رفتار‌هایی با مردم خودشان می‌کنند و چگونه حقوق مسلم مردم را ضایع می‌کنند.

رئیسی افزود: مردم به خوبی می‌فهمند که این‌ها که بزرگترین مدعیان حقوق بشرند، خود بزرگترین ناقضان حقوق انسان‌ها در عالم هستند.

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت: همه دستگاه‌های کشور باید با همه ظرفیت‌های خود پای نهضت تعاون و احسان بیایند.

رئیسی افزود: قوه قضاییه هم برای دسترسی آسان مردم به ویژه محرومان به عدالت، نهایت تلاش خود را می‌کند.

وی گفت: از تلاش‌های قوه قضاییه در این مسیر توجه به خانواده زندانیان است و دستگاه قضا خود را موظف می‌داند در این زمینه کار کند و تفاهم نامه‌ای هم که با کمیته امداد به منظور پرداخت نکردن هزینه‌های دادرسی برای آنان امضا شد، در همین چارچوب بود.

رئیسی گفت: قوه قضاییه در عمل به وظایف شرعی و قانونی خود و اجرای عدالت مصمم است و به هیچ عنوان ملامت ملامتگران نمی‌تواند دست اندرکاران اجرای عدالت را دچار سستی کند و این ملامت‌ها در دل و جان ما اثر نخواهد گذاشت.

رئیس قوه قضاییه جنایت امریکایی‌ها در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و افزود: کار ما در پیگیری خون حاج قاسم سلیمانی تعطیل بردار نیست و دادستان تهران و معاون بین الملل قوه قضاییه، موضوع تعقیب قاتلان شهیدسلیمانی و موارد مطرح شده در گزارش گزارشگر سازمان ملل متحد را به طور جدی در دستورکار قرار دهند.

قوه قضاییه خود را ملزم به همکاری با مجلس و دولت می‌داند

رئیسی گفت: در فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب برای نمایندگان محترم مجلس نکات و راهبرد‌های بسیاری برای مجلس و کل کشور بیان شد.

وی گفت: از نکات مهم سخنان ایشان، ضرورت انسجام و وحدت ملی بود که در قوه قضاییه خود را موظف به آن می‌دانیم.

رئیسی گفت: در برخورد با متجاسران و مفسدان، جدی هستیم و به هیچ عنوان ملامت ملامتگران ما را در این مسیر دچار سستی نخواهد کرد و برخورد‌های قضایی جایگزین سستی‌های مدیریتی نیست.

 لازمه ایران قوی، اقتصاد قوی است

رئیسی در ادامه جلسه افزود: اقتصاد قوی هم نیازمند مدیران قوی است و حمایت از مدیران قوی، خطرپذیر و شجاع در دستورکار ما قرار دارد.

رئیسی گفت: راه حل مشکلات کشور در درون کشور است و هر جا به دشمن خارجی امتیازی داده ایم، بیشتر باج خواهی کرده اند و به دنبال تضعیف کشور افتاده اند.

وی افزود: مدیریت کشور در حوزه‌های اجرایی نیازمند کار مقتدرانه و برنامه ریزی شده است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید قصور‌ها در دوره‌های مختلف پیگیری شود و گرنه شاهد ده‌ها آتش سوزی، انفجار و خسارت خواهیم بود.

 تاکید رئیس قوه قضاییه بر حفظ ارزش‌های اخلاقی در جامعه

رئیسی با یادآور شدن سالگرد حمله رژیم پهلوی به مسجد گوهرشاد افزود: ایستادگی مردم در مسجد گوهرشاد برای حفظ حجاب و عفاف بود.

وی گفت: امروز حفظ ارزش‌های اخلاقی در جامعه هم اقتضای شرع و هم قانون است.

رئیسی افزود: تاکید ما این است که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید دقت داشته باشند تا ارزش‌های اخلاقی حفظ شود، زیرا حفظ این ارزش‌ها باعث حفظ خانواده‌ها و فرد در جامعه است.

وی گفت: امروز هجمه‌های دشمن به همه نظام به ویژه به دستگاه قضا بسیار زیاد است، اما عملکرد دستگاه قضا پیش چشمان همه کاملا آشکار است.

رئیس قوه قضائیه افزود: ضابطان قوه قضاییه به حفظ حقوق مردم، متهمان و ارباب رجوع زیر نظر دادستان و قاضی؛ مقید و موظفند، اگر هم جایی ضابطی تخلف کرد باید قبل از هرکس خود ضابطان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیسی گفت: هجمه به قوه قضاییه قطعا در عزم راسخ دستگاه قضا برای برخورد با مفسدان و قانون شکنان خللی وارد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: امنیت جامعه خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی کوچکترین حرکتی برای ضربه زدن به امنیت جامعه و اخلال در امنیت انجام دهد.

منبع: صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: