اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 13 July 2020
مدیرعامل شرکت ابفای استان تهران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت ابفای استان تهران گفت: در4 ماه گذشته با تلفیق شرکت ابفای روستایی با شهری ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که معادل ۲ سال گذشته بوده و درحال حاضر با حفر ۱۱ چاه و چندین مخزن هوایی هیچ روستایی در تهران بدون آب نیست و امروز نیز توانستیم با انتقال آب ازسد ماملو آب شرب آخرین شهرستان ورامین( پیشوا) را تامین کنیم.

۳۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب سد ماملو برای تامین آب شرب ورامین

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، ، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت ابفای استان تهران در هفته يازدهم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در مراسم افتتاح خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا که با حضور وزیر نیرو برگزارشد، با بیان اینکه  دشت ورامین اولین منطقه ای است که کانال مدرن در آن طراحی  و اجرا شده است، گفت: با راه اندازی تصفیه خانه جنوب تهران ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب به این منطقه انتقال داده می شود.

وی در ادامه گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه هفتم گام بزرگی در راستای ابرسانی به جنوب و جنوب شرق تهران برداشته شده است.

بختیاری ادامه داد: ۳۰ میلیون مترمکعب از تخصیص آب سد ماملو برای تامین آب شرب منطقه بوده و با توجه به بحرانی بودن دشت ورامین و کمبود ۸۰ میلیون مترمکعب توانستیم آب های سطحی را جایگزین کرده و ۶۰ حلقه چاه عمیق را به نفع سفره های زیر زمینی پر کرده و بهترین مدیریت منابع آبی در این منطقه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ابفای استان تهران گفت: تا قبل از بهره برداری از تصفیه خانه هفتم Ec آب ۱۹۰۰ بوده که به ۸۰۰ رسیده و  علاوه بران در منطقه از آب شیرین کن استفاده می شد که در حال حاضر به صورت محدود استفاده می شود.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تلفیق شرکت ابفای روستایی با شهری بعد از ۱۰ سال اتفاقی ثمر بخش  است، گفت: در ۴ ماه گذشته که این تلفیق صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته که معادل ۲ سال گذشته بوده و ۱۱ چاه و چندین مخزن هوایی  در این مدت وارد مدار شده اند و هیچ روستای در منطقه وجود ندارد که بی آب باشد. و امروز توانستیم تامین آب شرب سالم و بهداشتی را برای آخرین  شهرستان ورامین انجام دهیم.

وی افزود:  در ۶ ماه گذشته با توجه  به شرایط کرونا در کشور ۸ و نیم کیلومتر لوله ۶۰۰ با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد به صورت ماهیانه اجرا شد .

به گزارش عصرپرس، عمليات بهره‌برداری خط انتقال آبرسانی از سد ماملو به شهر پیشوا و همزمان عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره بتنی20 هزار متر مكعبي محمودآباد با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی در هفته يازدهم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور وزير نيرو آغاز شد.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: