اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 12 July 2020
فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد؛
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: در آینده نزدیک به موشک‌هایی با برد ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم کرد.

برد موشک‌های هوانیروز ارتش به زودی به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد

به گزارش عصرپرس، امیر سرتیپ دوم خلبان يوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم تجلیل از خلبانان و نیرو‌های ستادی (جشنواره مالک اشتر) که صبح امروز در ستاد فرماندهی یگان هوایی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «مرصاد» یک عملیات منحصر به فرد در تاریخ دفاع مقدس بود که پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که امروز میهمان ویژه ما هستند نیز در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: رژه روز ۱۹ تیر ۱۳۵۸ بالگرد‌های هوانیروز در قم، اولین رژه نیرو‌های مسلح در محضر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود که توسط بالگرد‌های مسلح جنگی انجام شد و بیانگر اعتماد قلبی حضرت امام (ره) به ارتش و هوانیروز بود.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: آنقدر رژه بالگرد‌های مسلح در آن مراسم زیبا و تأثیرگذار بود که امام خمینی (ره) فرمودند هوانیروز امروز بازوی قدرتمند کشور است.

امیر قربانی افزود: مستشاران آمریکایی وقتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران رفتند، فکر کردند که هوانیروز به سرعت زمین‌گیر می‌شود، اما همه دیدند که هوانیروز در جریان غائله‌های گنبد و پاوه و خوزستان چه رشادت‌هایی را از خود نشان داد. اگر پرواز شبانه شهید کشوری در ارتفاعات سر به فلک‌کشیده غرب انجام نمی‌شد، مشخص نبود پاوه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

وی یادآور شد: ۱۵ هزار ساعت پرواز عملیاتی بالگرد‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس، نقش بسزایی در پیروزی ما در دفاع مقدس داشت در صورتی که هر ساعت پرواز، ۱۰۰ ساعت کار فنی را نیاز دارد و این نشان می‌دهد که پیشکسوتان ما در آن دوران چه زحماتی را متقبل شدند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هیچ‌کس تاکنون به اندازه منافقین به کشورمان خیانت نکرده است و هوانیروز در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست.

امیر قربانی در ادامه گفت: امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی و موشک‌های «فایر اند فورگت» (شلیک کن و فراموش کن) و نقطه‌زن و موشک‌های با برد هشت و نیم کیلومتر دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است و ان‌شاءالله به‌زودی به موشک‌هایی با برد ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اخیراً هوانیروز بزرگترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت شش ساعت انجام داد و توانست تمامی طرح‌های عملیاتی را از جمله هلی‌برن، رزم شبانه و تخلیه مجروح را به نحو مطلوب انجام دهد.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: امروز ما در هوانیروز ۴۳۵ نوع قطعه در تعداد ۶۰۰ هزار تیراژ ساخته‌ایم تا در حوزه خودکفایی به بالاترین سطح قرار گیرد.

امیر قربانی گفت: هوانیروز امروز در چهار نقطه کشور از برادران عزیزمان در قرارگاه‌های ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرز‌های کشور پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به خدمات‌رسانی هوانیروز در هنگام بروز حوادث عنوان کرد: بالگرد‌های هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام دادند. هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس نیز ۲ هزار نفر نیرو را جابجا کرد.

به گزارش صدا و سیما،فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز امروز به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: