اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۹ - 10 July 2020
رییس سازمان صمت گیلان تاکید کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به جلوگیری شدید قاچاق کالا و منع واردات کالاهایی که مشابه ان در کشور تولید می شود، هم اکنون بهترین شرایط برای تولیدات داخلی به ویژه صنعت نساجی فراهم است.

تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولیدبرای حل مشکلات واحدهای صنعتی

به گزارش عصرپرس، رییس سازمان صمت گیلان افزود: در قالب مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ؛ محافظت از بقای واحدهای صنعتی و ادامه فعالیت آنها تحت هر شرایطی با تشریک مساعی و عزم فرابخشی همه نهادها امکان پذیر است.

وی ریل گذاری انجام مصوبات کارگروه را بر مبنای مصوبات قانونی و استفاده کامل از ظرفیت قانونی دانست و افزود: در همین راستا براساس تخصیص تسهیلات سالانه کارگروه؛ از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۵۵۷میلیارد تومان برای تامین نقدینگی و شتاب دهی به چرخ صنعت گیلان تسهیلات پرداخت شده است.

دلق پوش تصریح کرد: از سرگیری فعالیت واحیای صنایع راکد گیلان که در تملک بانکها و شرکتهای سرمایه گذاری وابسته به آنها و تامین اجتماعی(شستا) اولویت اصلی کارگروه ملی است و این چالش قدیمی در گیلان باید تعیین تکلیف گردد و باید مالکین این شرکتها برنامه عملیاتی و مشخص ارایه کنند.

گفتنی است هیاتی به همراه میثم زالی، دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید براساس پیگیری سازمان صمت برای حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ و قدیمی گیلان نظیر؛ ایحاگستر - صنایع نساجی پوشش، ایران پوپلین، ایران برک، ریسندگی خاور و فومنات- شرکت های چوکا و چوب اسالم ، رادکابل شمال و ذوب درفک به گیلان سفر کردند و از دو واحد ایحاگستر و پوشش بازدید بعمل اوردند و چالش ها، مشکلات و ظرفیتهای موجود این واحدها‌ را بررسی نمودند.


نام:
ایمیل:
* نظر: