اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 09 July 2020
سرپرست وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگاران:
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از آیین افتتاح ویدئو کنفرانسی طرح های هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" در گفت و گو با خبرنگاران در ایرانشهر، بیان کرد: بهره برداری از طرح بافت بلوچ مطالبه تاریخی است که رهبر معظم انقلاب و مردم فداکار خطه سیستان و بلوچستان داشتند.

راه اندازی واحد بافندگی و تولید پارچه بافت بلوچ در دستور کارقراردارد

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی با بیان این مطلب، افزود: خدای را شاکرم که با زحمات مسئولین این استان، استاندار و مردم فداکار این خطه و مشارکت سازمان ایدرو امروز شاهد بهره‌برداری از طرح واحد بافت بلوچ هستیم.

وی ادامه داد: این واحد به خاطر آتش سوزی مدت‌ها تعطیل و راکد بود و این بهره برداری باید حتماً انجام می‌گرفت تا رونق دوباره به این خطه برگردد.

سرپرست وزارت صمت اضافه کرد: این طرح ظرفیت تولید روزانه ۱۵ تن نخ را دارد و واحد ریسندگی آن که به بهره برداری رسیده است، ظرفیت ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن در سال را دارد.

اجازه کشت پنبه در منطقه برای تکمیل زنجیره کامل نساجی و پوشاک داده شد

حسین مدرس خیابانی تکمیل زنجیره کامل نساجی و پوشاک را اولویت مهمی دانست و افزود: این موضوع از راه اندازی فاز اول این طرح مهم تر است و با تلاش استاندار و نماینده مردم در مجلس و موافقت وزارت جهاد کشاورزی اجازه کشت پنبه در منطقه داده شده است.

وی گفت: استان قابلیت کاشت پنبه را دارد و وقتی که کارخانه ریسندگی احداث می‌کنیم باید پنبه آن را نیز در داخل تولید کنیم و در تلاش هستیم که این اراضی زیر کشت پنبه برود تا بتوانیم حلقه اول تولید پنبه را داشته باشیم.

راه اندازی واحد بافندگی و تولید پارچه بافت بلوچ را در دستور کار داریم

سرپرست وزارت صمت گفت: اکنون واحد ریسندگی بافت بلوچ افتتاح شده است و در مرحله بعدی افتتاح واحد بافندگی و تولید پارچه در دستور کار است که نمایندگان مجلس و استاندار باید یک بخش خصوصی توانمند را در کنار ایدرو پای کار بیاورند.

مدرس خیابانی ادامه داد: در همین زمینه به ایدرو برای خرید ماشین آلات و تجهیزات تکلیف کرده ایم و انشالله در همین دولت یازدهم درصددیم که واحد بافندگی و‌ پارچه بافی را نیز در این کارخانه افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: برای تکمیل زنجیره‌های بعدی یعنی خط رنگرزی و چاپ پارچه نیز استان باید تلاش بکند تا این خطه به یک زنجیره و قطب تولید پوشاک تبدیل شود و اشتغال و توسعه تاثیر پذیری را در این حوزه داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: