اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 08 July 2020
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وام قرض الحسنه بازنشستگان از بانک رفاه که پیش از این ۲۰۰ میلیارد تومان بود به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
افزایش وام قرض الحسنه بازنشستگانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صداو سیما، شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: سازمان تامین اجتماعی از طریق شرکت‌های شستا وارد بورس شد که در واقع یکی از بازیگران مهم بورس ایران است و شاید بزرگترین شرکت بورس ایران در بین هلدینگ‌ها همین سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که طی روز‌های ۱۱ و ۱۲ تیرماه بزرگترین هلدینگ سیمان کشور به ارزش حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان در بازار بورس ایران عرضه اولیه شد.

وی گفت: خوشبختانه مردم استقبال گسترده‌ای کردند به طوری که بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای خرید سهام اقدام کردند و هر فرد حدود ۴۹۰ هزار تومان سهم خریداری کرد که جمعا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام بزرگترین هلدینگ سیمان کشور در اختیار مردم قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با این اقدام هم به حوزه شفاف سازی فعالیت‌های وزارت تعاون پاسخ داده شد هم در جذب نقدینگی مردم و کمک به کنترل تورم اقدام شد و به بازار بورس نیز کمک جدی کرد.

وی گفت: در بین سازمان‌های دولتی در طی ماه‌های گذشته ۸۵ درصد از عرضه بزرگترین شرکت‌ها توسط وزارت کار انجام شد که منابع حاصل از آن نیز خرج فعالیت‌های جاری نمی‌شود بلکه صرف خرید‌های زیربنایی خواهد شد.

شریعتمداری افزود: در نخستین اقدام با افزایش سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد تومانی بانک رفاه کارگران این امکان را فراهم کردیم که به بازنشستگان خدمات بیشتری ارائه شود. همچنین وام قرض الحسنه بازنشستگان از بانک رفاه کارگران که پیش از این ۲۰۰ میلیارد تومان بود، به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت که بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: