اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 08 July 2020
استاندار تهران:
استاندار تهران تاکید کرد: اگر خدای نکرده وضع تهران از حالت زرد به قرمز برسد کنترلش بسیار سخت می‌شود و برای ما وضع زرد هم در تهران، قرمز است.
برای ما وضع زرد هم در تهران، قرمز استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، آقای انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: وضع استان هشدار دهنده و نگران کننده است و ما از ابتدای اسفند تا امروز شاهد ارائه خدمت همه مدافعان سلامت در بیمارستان‌های مختلف و در مراکز جامع خدمات سلامت به صورت ۱۶ و ۲۴ ساعته بوده ایم.

وی گفت: همه این اقدامات به این سبب انجام شد که بیماری کرونا را در تهران بتوانیم مدیریت کنیم، اما متاسفانه پس از دو تعطیلی پشت سر همی که داشتیم و سیل خروجی که از تهران شاهد بودیم و برگشت مسافران موجب افزایش بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه و تعداد فوتی‌ها شد.

استاندار تهران افزود: اقدامات نظارتی، کنترلی و محدودیت‌ها برای محیط‌های تجمعی به ویژه تالار‌های پذیرایی و مراسم ترحیم باید به شدت کنترل و مدیریت و از برگزاری چنین مراسم‌هایی خوداری شود، اما متاسفانه بعضاً سیاست‌هایی را در برخی جا‌ها شاهدیم که اعلام کردند، چون تهران وضع قرمز ندارد و زرد است در برخی شهرستان هایش اجازه برگزاری مراسم‌ها داده می‌شود که نظر ستاد استانی، توقف و محدودیت کامل تالاهاری پذیرایی و مراسم ترحیم است و ما به شدت از طریق اقدامات کنترلی، قضایی و انتظامی پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن این خواسته ستاد استان تهران هستیم.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا محدودیتی در ساعات کار ادارات و نوع حضور کارمندان ایجاد می‌شود؟ افزود: این تصمیمات باید به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا برسد و ما پیشنهادهایمان را داده ایم که امیدواریم پیشنهاد‌های گذشته و اخیر ما به تصویب ستاد ملی برسد.

وی گفت: ما باید مراقب باشیم که تهران به وضعیت قرمز نرسد چرا که کنترلش بسیار سخت می‌شود و سیاست ستاد کرونای استان تهران از ابتدا این بود که هیچ چیزی را عادی فرض نکنیم.
استاندار تهران افزود: قطعا باید حساسیت‌های لازم به مردم منتقل شود و از اینکه صدا و سیما این حساسیت‌ها را منتقل می‌کند تشکر و قدردانی می‌کنیم و برای ما وضع هشدار تهران وضع قرمز محسوب می‌شود، چون تهران شرایط خاص خود را دارد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با توجه به تعطیلی مهدکودک ها، اما شرایط دورکاری برای بانوان شاغل فراهم نمی‌شود؟ گفت: ما بار‌ها اعلام کرده ایم که برای فراهم کردن زمینه دور کاری برای خانم‌های شاغلی که فرزندی در خانه دارند اقدام شود و هر دستگاه اجرایی که خلاف آن عمل کند مواخذه خواهد شد.

وی از مردم تهران قدردانی کرد و افزود: درست است که ما می‌گوییم فاصله گذاری اجتماعی در تهران زیر ۱۰ درصد است، اما به معنی رعایت نکردن مردم نیست چرا که مردم در ۱۲ و ۱۳ فروردین در خانه ماندند، اما شرایط تهران به گونه‌ای است که این فاصله گذاری اجتماعی را شدیداً تحت تاثیر قرار می‌دهد و وقتی یک میلیون نفر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند حتی اگر ۹۹ درصد هم ماسک بزنند همین حضور انبوه، فاصله گذاری اجتماعی را کم می‌کند.

استاندار تهران گفت: به همین علت از مردم خواهش می‌کنیم همانند اسفند و فروردین اگر کار ضروری ندارند در خانه بمانند. مخصوصاً افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بسیار مراقب باشند و اگر هم کسی مبتلا شد حتما خود را قرنطینه کند و در اجتماعات حضور پیدا نکند.

محسنی بندپی افزود: اما تکلیف اصلی به عهده مسئولان است و باید شرایطی را فراهم کنیم که بر شیوه نامه‌ها بتوان نظارت کرد و گلوگاه‌هایی که واقعاً بیشترین اثر را در انتقال ویروس دارد کنترل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص استفاده اجباری مردم از ماسک از ۱۵ تیر به بعد چه کار میدانی انجام داده اید؟ گفت: بازرسی استانداری گروه‌های بسیاری زیادی را به دستگاه‌های اجرایی اعزام کرده و بررسی‌ها حاکی از این است که بیش از ۹۹ درصد مردم رعایت می‌کنند و آن‌ها هم که رعایت نمی‌کنند و بیشتر هم جوان هستند ماسک در جیب دارند و با تذکراتی که داده می‌شود از ماسک استفاده می‌کنند.

استاندار تهران افزود: هر چه استفاده از ماسک بیشتر و بهداشت فردی رعایت شود به کنترل پایدار بیماری بر می‌گردیم.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه حمایت مالی در این چند ماه از کارکنان بهداشتی و درمانی صورت گرفته است؟ گفت: در خصوص مطالبات معوقه کارانه متخصصان، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها پیگیری‌هایی صورت گرفت و مقرر شد نیرو‌های شرکتی تبدیل وضعیت شوند و درباره تبدیل وضعیت قرارداد معین‌ها به پیمانی یا رسمی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت و در کنار آن اخذ مجوز برای بیمارستان‌های تهران بود که واقعاً نسبت به بیمارستان‌های دیگر از کمبود شدید نیروی پرستاری رنج می‌برند که در همین ارتباط مجوز استخدام سه هزار نفر چند روز پیش صادر شد.

وی افزود: در هماهنگی با بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ۱۸۰ میلیارد تومان در اختیار بیمارستان‌های علوم پزشکی استان تهران قرار گرفت.



نام:
ایمیل:
* نظر: