اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 07 July 2020
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تامین اعتبار جذب سه هزار نیروی انسانی با اولویت پرستار با موافقت سازمان برنامه و بودجه و همچنین تدوین آیین نامه پرستاری تخصصی خبر داد.
جذب ۳ هزار نیرو با اولویت پرستار در وزارت بهداشتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، مریم حضرتی روز سه شنبه در نشست مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مدیران پرستاری و جامعه پرستاری کشور در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا و ارائه مشاوره به هموطنان افزود: جامعه پرستاری با وجود فشارهای ناشی از کمبود نیرو، در بحران کووید ۱۹ بسیار خوش درخشید و بار دیگر مسئولیت پذیری و ایثارگری خود را در شرایط سخت نشان داد و زبان ما برای قدرانی از این تلاش‌ها قاصر است.

وی بیان کرد: در جریان پاندمی کووید ۱۹، برخی همکاران جان خود را در راه سلامت هموطنان و بیماران مبتلا فدا کردند و برخی نیز به این بیماری مبتلا شدند و همین موضوع به لحاظ روحی، ادامه کار را برای پرستاران دشوار کرد، زیرا خروج نیروهای مبتلا فشار کار را در شیفت‌ها برای سایر همکاران مضاعف کرد که قطعا این مسائل از چشم هیچ یک از مسئولان پنهان نمی‌ماند. با پیگیری انجام شده و موافقت سازمان برنامه و بودجه، اعتبار جذب ۳ هزار نیرو با اولویت پرستار تامین شده است.

آموزش ۶۰۰ پرستار بخش ویژه

حضرتی گفت: سال گذشته ۲۰۰ نفر از پرستاران در مناطق کم برخوردار آموزش دوره‌های بخش‌های ویژه دیدند و امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و نیاز به پرستاران ویژه کار، در حال برنامه ریزی برای تربیت و آموزش پرستار آی سی یو برای حدود ۶۰۰ پرستار هستیم.

وی از مدیران پرستاری خواست تا پرستاران علاقمند را برای شرکت در این دوره شناسایی و معرفی کنند تا پس از آموزش‌های لازم نیاز دانشگاه یا دانشکده مربوطه را برآورده کنند.

حضرتی همچنین از مکاتبه با معاونت آموزشی برای سرعت بخشیدن به آموزش دوره آی سی یو برای دانشجویان سال آخر پرستاری خبر داد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و نیاز دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به نیروهای آی سی یو، از خدمات این افراد نیز بهره مند خواهیم شد.

تدوین آیین نامه پرستاری تخصصی

معاون وزیر بهداشت همچنین از تدوین آیین نامه پرستاری تخصصی خبر داد و گفت: در حال حاضر کار تدوین این آیین نامه نهایی شده و پس از طی مراحل قانونی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به استخدام ۴۵۰۰ نیروی پرستار در آزمون آبان ماه سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: با وجود اعلام اسامی افراد قبول شده از طرف سازمان سنجش، هنوز برخی از افراد قبول شده در دانشگاه‌ها به کارگیری نشده‌اند، بنابرین از مدیران پرستاری می‌خواهیم علت را بررسی و به ما اعلام کنند تا پیگیری لازم برای جذب نیرو انجام شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: