اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 07 July 2020
مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان:
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون تن انواع کالای اساسی از ابتدای سالجاری تا نیمه تیرماه امسال، در بندرشهید رجایی تخلیه و پس از فرایندهای قانونی روانه بازارهای داخلی شده است.
یک میلیون تن کالای اساسی در بندرشهید رجایی تخلیه شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در تشریح این خبر به رسانه‌ها افزود: این کالاها شامل روغن، گندم، شکر، کودشیمیایی  و خمیر کاغذ بوده که از ۲۰ فروند کشتی به صورت فله تخلیه شده است.

وی بیان داشت: تخلیه این میزان کالای اساسی در بندرشهید رجایی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچنین کشتی‌های دیگری نیز در مسیر بندرشهید رجایی هستند که به محض ورود به لنگرگاه بندرعباس و انجام اقدام‌های بهداشتی، کنترلی و فرایندهای اداری، بلافاصله وارد بندر شده و در اسکله‌های اختصاص یافته پهلودهی می‌شوند.

عفیفی پور بیان داشت: علاوه برکالاهای اساسی که به شکل فله تخلیه آن‌ها صورت گرفته، کالاهای دیگری نیز در قالب کشتی‌های کانتینری وارد بندرشهید رجایی شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تی.ای.یو انواع کالاهای اساسی به صورت کانتینری وارد بندر شهید رجایی شده و پس از تخلیه و انجام فرایندهای اداری روانه بازار مصرف شده است.

این مسوول بندری اظهارداشت: آنچه موجب تسهیل در فرآیند تخلیه کالاهای اساسی و افزایش در این حوزه شده، ابتکار عمل مبنی بر تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیل فرآیند ورود و خروج کالای اساسی با عضویت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط با مدیریت اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بوده است .

عفیفی پور؛ تشکیل این کارگروه را به شکل هفتگی و مداوم، با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های مطروح شده از سوی دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیم به منظور رفع موانع را گامی مهم و اقدامی هدفمند در جهت مرتفع کردن تنگناها و مشکلات احتمالی در یک اجماع همسو و هماهنگ برشمرد.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: