اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۵ - 08 January 2017
این سگ از نژادی بسیار اصیل است و ویژگی‌های ضد تروریستی خاصی دارد. مثلا بوی مواد منفجره را از فاصله 25 متری استشمام می‌کند.

عصرپرس: سگ سیاه پوتین نخستین بار در سفر آنجلا مرکل به مسکو خبرساز شد. وقتی این سگ آرام آرام به صدراعظم آلمان نزدیک شد و او را ترساند. 

به گزارش عصر به نقل از روزنامه ایزوِستیا چاپ روسیه، لابرادور سگ سیاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است . این سگ از نژادی بسیار اصیل است و ویژگی های ضد تروریستی خاصی دارد. مثلا بوی مواد منفجره را از فاصله 25 متری استشمام می کند.

این سگ همچنین بوی هر نوع سم و زهری را تشخیص می دهد، حتی سمومی که بوی بسیار ضعیفی داشته باشند.

بدین ترتیب، پوتین در هیچ کشوری، قهوه یا چای یا دیگر نوشیدنی ها را در کنار مقامات جهان نمی آشامد، مگر اینکه لابرادور آن را قبلاً بو کند.

لابرادور همچنین هر غذایی را که پوتین در کرملین یا سوچی – ییلاق و قشلاقش – یا کشورهای دیگر می خورد، قبلاً بو می کند تا پوتین با خیال راحت آن را بخورد.


این سگ سیاه تاکنون 3 بار جان پوتین را از مرگ و ترور نجات داده است. یک بار یک نیروی چچنی گارد حفاظت از پوتین می خواست به ضرب گلوله پوتین را ترور کند که لابرادور متوجه شد و با حمله به این چچنی و گاز گرفتن، مانع تیراندازی او شد.

لابرادور در یکی از پارک های سوچی با راهنمایی کردن محافظان پوتین به سوی بمبی که به یک طناب بسته شده بود، برای دومین بار پوتین را از مرگ نجات داد. یک بار هم غذایی را که پوتین باید می خورد، بو می کشد و به محافظانش می فهماند که غذا آلوده و سمی است و محافظان پس از بررسی غذا سم کُشندۀ لانیت را در آن پیدا می کنند و آشپز را اعدام کردند.

پوتین سگ خود را در همه سفرهای خارجی اش با خود می برد و 8 مربی سگ های پلیسی ارتش روسیه را مکلف به آموزش دادن به این حیوان کرده است. 


لابرادور 100 متر را در 9 ثانیه می دَوَد و یکی از گران ترین سگ های جهان است. توله های این سگ هم اکنون 4 ماهه هستند و نحوۀ کشف سم، مواد مخدر و مواد منفجره و شناسایی دشمن را آموزش می بینند.









پایان/



نام:
ایمیل:
* نظر: