اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 02 July 2020
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به اقدام‌های وزارت نیرو در جهت بهبود کمی و کیفی آب شهر شیراز گفت: با اقدامات انجام شده، آب شیراز جزو بهترین آب‌های کشور خواهد شد.
آب شیراز جزو بهترین‌های کشور خواهد شدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، قاسم تقی زاده خامسی روز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از 10 پروژه صنعت آب و برق که با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانسی و در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: شهر شیراز به شهر قنات‌ها معروف است و معمولا" آب شرب مناطق و محلات این شهر از طریق قنات‌ها تامین می‌شده است و اولین قناتی که آب آن به شیراز آورده شده قنات رکن‌آباد است.

وی گفت: در زمان حاضر آب شیراز به 170 حلقه چاه آب وابسته است که حدودا" 80 درصد آب این شهر را تامین می‌کنند و 20 درصد دیگر این نیاز به صورت سطحی از طریق سد درودزن تامین می‌شود که در کلان‌شهرهای ما بی‌نظیر است؛ چرا که وابستگی آب شیراز به آب‌های زیرزمینی کاهش جدی پیدا می‌کند و 80 درصد به 40 درصد کاهش یافته و آب سطحی به 60 درصد از نظر کمی می‌رسد.

تقی زاده خامسی گفت: از نظر کیفیت امروز آخرین آزمایش آب نشان می‌دهد که ای سی آب نصف خواهد شد و این جزو کارهای بی نظیر است. آب شهر شیراز جزو بهترین‌های کشور خواهد شد.

وی یادآوری کرد: اجزای این سامانه عبارت از یک خط 77 کیلومتری شامل لوله‌های فولادی از 1.40 تا 1.80 سانتی‌متر، تونلی به قطر 4.5 متر و طول 4400 متر و ایستگاه پمپاژ با سه منبع و ظرفیت پمپاژ سه متر مکعب آب در ثانیه است.

معاون وزیر نیرو گفت: یک تصفیه‌خانه هم با تصفیه سه متر مکعب در ثانیه و یک تصفیه‌خانه توسط بخش خصوصی و به‌صورت B.O.T اجرا شده است.

وی گفت: حدود 540 میلیارد تومان از محل اعتبار دولتی و 100 میلیارد تومان دیگر توسط بخش خصوصی برای این طرح هزینه شده است.

تقی زاده خامسی ارزش کنونی این پروژه را امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

وی همچنین گفت: امروز طرح آبرسانی به سعادت شهر با جمعیت 30 هزار نفری هم افتتاح می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: