اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 01 July 2020
با حضور رئيس جمهور و وزير نيرو انجام می شود؛
10 پروژه صنعت آب و برق روز پنج‌شنبه و در نهمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور رئيس جمهور و وزير نيرو به صورت ويدئوكنفرانسي در استان‌هاي فارس و كرمانشاه با سرمايه‌گذاري 1900 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد.
افتتاح 10 پروژه صنعت آب و برق در استان‌هاي فارس و كرمانشاهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، اين پروژه‌ها شامل يك پروژه سدسازي در استان كرمانشاه و 9 پروژه ديگر در بخش‌هاي برق و فاضلاب در استان فارس است كه با اعتبارات دولتي، بخش خصوصي و صندوق توسعه ملي اجرا شده‌اند

پروژه‌هاي آماده بهره‌برداري در بخش فاضلاب استان فارس شامل واحد نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز، مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز از جمله خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز و مرحله نخست طرح آبرسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان است.

احداث واحدهاي نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با 537 ميليارد تومان اعتبار دولتي در سال 88 آغاز شده و اين پروژه شامل تصفیه خانه‌اي با ظرفيت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز براي جمعيت زيرپوشش 570 هزار نفري با فرآیند لجن فعال است.

عمليات اجرايي مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز هم با جمعيت زيرپوشش 324 هزار نفر با 463 ميليارد و 900 ميليون تومان اعتبار بخش دولتي و 96 ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار بخش خصوصي اجرا شده است.

ديگر طرحي كه در اين بخش به بهره‌برداري مي‌رسد، فاز نخست طرح آبرسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان است كه با 39 ميليارد تومان اعتبار بخش دولتي اجرا شده و ظرفيت نهايي طرح 220 ليتر برثانيه خواهد بود.

پروژه‌هاي بخش برق استان فارس كه در اين هفته از پويش به بهره‌برداري مي‌رسند نيز شامل نیروگاه‌هاي خورشیدی 10 مگاواتی لارستان، 10 مگاواتی دارندگان، 500 کیلوواتی اقلید، 2 مگاواتی ترکان، 10 مگاواتی لامرد و نیروگاه خورشیدی 500 کیلوواتی شهرک صنعتی نی‌ریز است.

احداث اين پروژه‌ها كه عمليات اجرايي همگي آنها در سال 97 آغاز شده به ترتيب 80، 80، 4، 16، 80 و 4 ميليارد تومان با استفاده از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي هزينه در برداشته است.

همچنین در اين هفته از پويش، سد شرفشاه شهرستان قصر شيرين كه با 58 ميليارد تومان اعتبار دولتي و 442 ميليارد تومان ديگر از محل منابع صندوق توسعه ملي از سال 88 آغاز شده به بهره‌برداري مي‌رسد. اين پروژه با هدف تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت منطقه، تامین آب زراعی 3055 هکتار دشت‌های سومار و نفت شهر و تامین آب شرب بلندمدت شهر سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی سومار به بهره‌برداري مي‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: