اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 01 July 2020
دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر تعطیلی یک هفته ای مشهد به خاطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را تکذیب کرد.
تکذیب خبر تعطیلی یک هفته‌ای مشهدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس لز ایرنا،حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه افزود: از ساعتی پیش مطلبی با عنوان تعطیلی مشهد به مدت یک هفته در رسانه‌ها مطرح شده که صحت نداشته و این موضوع  تکذیب می‌شود.

وی با بیان این که از صبح امروز تاکنون هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نکرده‌ام ادامه داد: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.
دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون تنها محدودیتی که برای استان خراسان رضوی اعلام گردیده از سوی دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت اعلام شده است که این تعطیلی برای تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاهها و مراکز تفریحی و ورزشی است.

هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و  ۸۱۷  تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: