اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 01 July 2020
رئیس اورژانس تهران اعلام کرد:
رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: متاسفانه بر اثر انفجار شب گذشته کلینیک سینا 19 جان خود را از دست دادند که 18 نفردر صحنه فوت شده و یک نفر در حین انتقال به بیمارستان جان باخت.

19فوتی در انفجار کلینیک سینابه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: متاسفانه بر اثر انفجار شب گذشته کلینیک سینا  مهر اطهر  19 جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با بان اینکه اورژانس تهران از همان ابتدا دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 12 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس در قالب 18 تیم به محل اعزام کرده که متاسفانه در این حادثه 18 نفردر صحنه فوت شده و یک نفر در حین انتقال به بیمارستان جان باخت.

صابریان درادامه با اشاره به 15 مصدوم سرپایی در محل حادثه ،گفت: خوشبختانه هیچ فردی از همسایه های کلینیک و عابرهای پیاده آسیب ندیده اند.

رئیس اورژانس  استان تهران در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با اقدام به موقع آتش نشانی از انفجار گاز هلیوم در کلینیک دچار حریق جلوگیری شد، گفت: 9 نفر دیگر که دچار حادثه شده اند به بیمارستان انتقال داده شده که حال همه آنها خوب است.

19فوتی در انفجار کلینیک سینا

صابریان در ادامه با بیان اینکه ما دیشب اعلام کردیم به خاطر شرایط کرونایی، تجمع ایجاد نشود، گفت: با توجه به خطر انفجار گاز هلیوم در محل حادثه از همه مردم درخواست کردیم که تجمع نکنند اما هیچ صحبتی در خصوص تشعشات مطرح شده عنوان نکردم و در جریان این موضوع نیستم.

وی درباره علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر افزود: افراد متخصص در حال بررسی هستند که علت حادثه دقیقا چه چیزی بوده و در این مورد باید متخصصان مربوطه پاسخ بدهند.

بسیاری از ساختمان‌ها در تهران از نظر ایمنی شرایط مناسبی ندارند

رئیس اورژانس تهران  در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه از اورژانس برای ساخت مراکز درمانی و ارائه خدمات در زمان بحران‌هایی نظر خواهی می شود یا خیر؟ گفت: ما در تهران تلاش کردیم با افزایش پایگاه‌ها، خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری ارائه کنیم، اما بسیاری از ساختمان‌ها در تهران از نظر ایمنی شرایط مناسبی ندارند و باعث می‌شود که این حوادث بیشتر شود و ما هم خدمات را سخت‌تر ارائه کنیم.

صابریان افزود: برای ساخت مراکز درمانی و ارائه مجوزها درخواست کردیم که از نظر ایمنی و ارائه خدمات اورژانس به این مراکز از سازمان اورژانس نظرسنجی شود و درخواست مجوز کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

25 تا 30 درصد کسری بودجه در اورژانس تهران

رییس مرکز اورژانس تهران در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون مبلغی برای خرید تجهیزات به اورژانس تهران داده نشده است، گفت: با کسری بودجه‌ای که امسال خواهیم داشت، نیازمند افزایش و تجدید نظردر بودجه اورژانس هستیم تا بتوانیم امسال را پشت سر بگذاریم .

وی در ادامه با بیان اینکه اورژانس تهران امسال با کسری حدود 25 تا 30 درصد بودجه روبه رو است ، گفت: در صورت تامین مالی تحریم ها نمی تواند تاثیری بر خرید تجهیزات اورژانس بگذارد.

صابریان درادامه به اختصاص 50 آمبولانس به بیماران کرونایی در اورژانس تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به افزایش بیماران کرونایی در تهران 50 آمبولانس را به این بیماران اختصاص داده ایم همچنین به دلیل افزایش محدودیت ها و ساعات کار پرسنل اورژانس هزینه های این بخش افزایش یافته اما تمام تلاش ما ارائه خدمت مناسب به بیماران است.

رئیس اورژانس تهران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد پرسنل اورژانس به کرونا مبتلاء شده اند، گفت: تاکنون 130 نفر از 2600 نفر پرسنل اورژانس یعنی زیر 5ذرصذ به بیماری کرونا مبتلاء شده اند و ما با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی سعی کرده ایم کمترین ابتلا را در حوزه داشته باشیم .

3 هزار و 700 ماموریت روزانه اورژانس تهران

صابریان در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص آمار ماموریت های روزانه اورژانس تهران در سه ماهه نخست امسال، گفت: اورژانس تهران از ابتدای سال تا کنون روانه بالغ بر 3هزارو 700 داشته است و در خصوص حوادث ترافیکی نیز باید گفت؛ در زمان قرنطینه این آمار بسیار کاهش داشت اما با بازگشایی ها تعداد تصادفات به همان میزان گذشته است.

 به گزارش عصرپرس، آتش سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا مهر اطهر واقع در خیابان شریعتی تهران ساعت 20و 46 دقیقه دیشب رخ داد و علت آتش سوزی انفجار کپسول‌های اکسیژن اعلام شده است.


 

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: