اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 30 June 2020
رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: امیدوارم در آینده نزدیک تراز ارزآوری ما در حوزه دارو مثبت شده تا چهره داروسازی دگرگون شود و همه مردم ایران و جهان بتوانند از داروهای با کیفیت و ارزان ما بهره‌مند شوند.
تراز مثبت ارز آوری در حوزه دارو در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، محمدرضا شانه‌ساز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه 2020 با اشاره به اینکه خوشبختانه علی رغم تحریم های ظالمانه امروزکشور ما به جایگاهی در حوزه سلامت رسیده که با کمترین مشکلات سلامت مواجه است، گفت: این مهم تنها به همت و تلاش شما اندیشمندان و متخصصین ایرانی در صنعت دارو صورت گرفته است.

شانه ساز افزود: امیدوارم در سایه صلح، امنیت و عدالت بین المللی بتوانیم ارتباط بهتر دولت‌ها و ملت‌ها را برای بهبود زندگی مردم کشورهای مختلف شاهد باشیم و در این راستا گام برداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: هدفی که شما تولیدکنندگان مواد دارویی کشور دنبال می کنید یکی از حلقه‌های مهم تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی است. 

وی تاکید کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت در زمینه هلدینگ‌های داروسازی تجربیات کافی دارند و اهدافی که دنبال می‌کنند در راستای ارتقای این صنعت است و ایشان زمانی که در داروسازی فعال بودند دغدغه تولید مواد اولیه و خودکفایی در این زمینه را در سینه داشتند و علی‌رغم تمام مشکلات تلاش می‌کردند تا بتوانیم در زمینه دارو به ارزآوری برسیم. ما اکنون جزو معدود کشورهایی در منطقه هستیم که به ظرفیت تولید داروی API رسیده‌ایم.

شانه‌ساز درادامه با اشاره به اینکه تولید دارو و مواد موٍثره و تجهیزات آن یکی از اهدافی که در وزارت بهداشت دنبال می کند، گفت:کمتر از یک ماه پیش بود که توانستیم در یکی از استان کشور  واحدی را راه‌اندازی کنیم که در تولید استامینوفن از مواد پتروشیمی استفاده می‌کرد. در حالیکه تمام ماشین‌های تولید این دارو ساخته داخل بود.

تراز ارز آوری در حوزه دارو به زودی مثبت می شود

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: امیدوارم در آینده نزدیک تراز ارزآوری ما در حوزه دارو مثبت شده تا چهره داروسازی دگرگون شود و همه مردم ایران و جهان بتوانند از داروهای با کیفیت و ارزان ما بهره‌مند شوند.

شانه ساز با تاکید براینکه اگر تلاش نخبگان و تولیدکنندگان حوزه دارو سازی نبود،  ورود ویروس کرونا به کشور می‌توانست مرگ و میرهای زیادی را به دنبال داشته باشد ،ولی با کمک شما تولیدکنندگان توانستیم در این زمینه موثر عمل کنیم. 

تامین 70 درصد مواد موثره دارویی در داخل کشور 
در ادامه این مراسم فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکننده گان مواد دارویی و شیمیایی، تاکید کرد: ایران در جمع کشورهای همسایه تنها کشوری است که در تولید مواد موثره دارویی بیش از 70 درصد نیازهایمان را و در حوزه محصولات بسته بندی 100 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه صنعت دارو از روزهای اول پیروزی انقلاب اقدامات مناسبی صورت گرفته و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مواد واسطه‌ای را در حوزه تولید دارو به تولید انبوه می‌رسانیم.

رئیس سندیکای تولید کننده گان مواد دارویی و شیمیایی ، گفت:امیدوارم به روزی نزدیک شویم که کشور بزرگ ایران تبدیل به تامین کننده نیاز دارویی جهان شود. ما با توجه به مشتقات نفتی و واحدهای پیشرفته پتروشیمیایی قادر هستیم مواد لازم برای تولید این محصولات را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صنعت دارو بیش از 98 درصد از نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: امیدواریم به روزی برسیم که نیاز اصلی ما کاهش پیدا کند و تراز تجاری صنعت دارو مثبت شود. ایران با امکانات ارزشمندی که دارد و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته می‌تواند در زمینه افتخارات بیشتر در حوزه دارو تلاش کند.

به گزارش عصرپرس، دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاوورمیانه ۲۰۲۰ با رشد ۶۰۰ درصدی شرکت کنندگان و صنایع داخلی داشته و در فضای بیش از ۷۰۰۰ متر مربعی به مدت سه روز با شعار "صنایع دارویی در مسیر خودکفایی" در مرکز نمایشگاهی هتل المپیک تهران آغاز کرد.





خبرنگار: پروین مرادی
دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: