اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 25 August 2015
پس از لغو تحریم‌ها
معاون مدیرعامل شل در امور توسعه بازرگانی و فعالیت‌های جدید شرکت انگلیسی شل، گفت: شرکت شل بدهی بیش از ٢ میلیارد دلاری (یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون پوند) خود را به شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها می‌پردازد.

معاون مدیرعامل شل در امور توسعه بازرگانی و فعالیت‌های جدید شرکت انگلیسی شل، درباره بدهی نفتی شل به ایران، گفت: شرکت شل بدهی بیش از ٢ میلیارد دلاری (یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون پوند) خود را به شرکت ملی نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها می پردازد و سپس سرمایه گذاری در بخش‌های نفت و گاز ایران را بررسی خواهد کرد.

ادوارد دنیلز افزود: حضور دوباره و سرمایه گذاری شل در ایران بستگی به شرایط پیشنهادی ایران پس از لغو تحریم‌ها خواهد داشت.

این مقام بلند پایه شرکت نفتی شل، تاکید کرد: از اینکه عضو این هیات تاریخی در سفر به ایران هستیم، بسیار خوشحالیم اما برای حضور دوباره در ایران باید منتظر لغو تحریم ها باشیم.

وزیر خارجه انگلیس در نشست مشترک مذاکرات وزیر نفت ایران با معاون شرکت شل با پادرمیانی پرداخت و وصول بدهی نفتی شل به ایران در دوران پسا تحریم را ضمانت کرده است.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از پایان برگزاری مذاکره با وزیر خارجه انگلیس درباره نحوه وصول بدهی نفتی شل گفت: انگلیسی‌ها اعلام کردند بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری خود را پرداخت خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: