اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 29 June 2020
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد:و زمان برگزاری آزمون‌های مرداد امسال از جمله آزمون سراسری به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.
زمان برگزاری ۳ آزمون کلیدی تغییر نخواهد کردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم؛ منصور غلامی در خصوص زمزمه‌های تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تأکید کرد: به هیچ عنوان زمان برگزاری هیچکدام از این آزمون‌ها تغییر نخواهد کرد؛ زیرا تمام محاسبات برگزاری این آزمون‌ها اندیشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه فضا‌های برگزاری آزمون‌های مرداد مشخص شده است، گفت: اکنون فاصله گذاری برای نشستن داوطلبان در این آزمون‌ها تعیین شده است، به طوریکه محل قرار گرفتن هر صندلی، فاصله لازم با صندلی‌های پس و پیش داوطلبان برای برگزاری آزمون‌ها در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره بر اینکه آزمون‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: امکانات بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده به اندازه کافی توسط مراکز برگزاری آزمون فراهم شده و مسؤولان برگزار کننده آزمون‌ها در روز‌های نزدیک به هر یک از آزمون‌ها آموزش‌های لازم خواهند دید.

غلامی تأکید کرد: یکی از تدابیر اندیشیده شده این است که در محل درب ورودی مراکز برگزاری آزمون سلامتی داوطلبان کنترل خواهد شد و تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری این آزمون‌ها رعایت و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: امسال دو بار زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ جابجا شد. در حالی که برای هر یک از این تاریخ‌ها شرایط لازم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به منظور برگزاری بهتر آزمون فراهم شده بود، از این رو آماده برگزاری آزمون‌ها در زمان‌های تعیین شده هستیم، زیرا تغییر و جابجایی هر یک از آزمون‌ها موجب خواهد شد که در سال آینده گروهی از داوطلبان امکان ورود به دانشگاه را نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین گفت: این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه‌ها برای این افراد ضایع شود، وزارت علوم تحقیقات و فناوری نمی‌تواند مسؤولیت آن را بپذیرد به همین جهت تلاش ما این است که داوطلبانی که زحمت کشیدند و آمادگی حضور در آزمون را پیدا کرده‌اند، با خیال راحت در آزمون‌ها شرکت کنند و با سلامتی این مرحله را طی کنند.

 غلامی خاطرنشان کرد: ما نباید به دلیل اینکه مبادا در سیستم احساس ضعف می‌کنیم و یا اینکه دیگران به سیستم اعتماد ندارند حق داوطلبان را نادیده بگیریم و برگزاری آزمون‌ها را لغو کنیم یا به تعویق بیندازیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که آزمون‌ها برگزار شوند و آن طور که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است این آزمون‌ها به خوبی و با اطمینان بالا برگزار خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: