اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 27 June 2020
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن اعلام کرد:
فیاض با اعلام اینکه امسال در هفت محور 29 واحد برگزیده و ‌نمونه صنعتی و‌ معدنی را معرفی می کنیم، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا مراسم روز ملی صنعت و معدن به صورت محدود و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود .

معرفی 29واحد برگزیده و ‌نمونه صنعتی و‌ معدنیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا فیاض رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، گفت: امسال بیست و چهارمین سالی است که روز ملی صنعت و‌ معدن گرامی داشته می شود و در این روز از فعالان و‌ جهادگران عرصه تولید در بخش صنعت و‌ معدن تجلیل به عمل می آید

وی در ادامه بابیان اینکه هرساله باید بیش از دو هزار و پانصد نفر از فعالان عرصه تولید و صنعت و‌ معدن در مراسم گرامیداشت این روز شرکت می کردند، تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا این مراسم به صورت محدود و در یک جمع سمبلیک با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن ادامه داد: در سال ۹۹ وزارت صمت در محورهای جهش تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، تنظیم بازار و تکمیل طرح های نیمه تمام برنامه های خود را دنبال می کند و این مراسم نیز گامی در همین راستا خواهد برداشت.

نقش رسانه ها در انعکاس مراسم روز ملی صنعت در بحران کرونا

فیاض تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم امسال بصورت محدود برگزار می شود، نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و انعکاس ابعاد این مراسم برای رفع کمبودهای تبلیغاتی نقشی مهم است.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم امسال، افزود: تحریم های ظالمانه و شرایط شیوع کرونا مراسم امسال را مراسمی خاص تبدیل کرده است و همکاری همه دستگاه های ذیربط ضرورت دارد.

معرفی 29واحد برگزیده و ‌نمونه صنعتی و‌ معدنی

فیاض با اعلام اینکه امسال در هفت محور 29 واحد برگزیده و ‌نمونه صنعتی و‌ معدنی را معرفی می کنیم، گفت: در ستاد بزرگداشت روزملی صنعت و ‌معدن چهار کمیته داریم که یک کمیته برای معرفی برگزیدگان است.

وی ادامه داد: استارت آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناور برتر و‌ نمونه را امسال در مراسم روز ملی صنعت و ‌معدن معرفی خواهیم کرد.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن اضافه کرد: واحدهای صنعتی و‌ معدنی که در حوزه تعمیق ساخت داخل و‌ خودکفایی قدم براشته اند و دستاوردهای قابل توجهی داشته اند در مراسم امسال معرفی خواهند شد.

فیاض همچنین گفت: واحدهای نمونه صنعتی و‌ معدنی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار اقدامات و عملکرد قابل توجهی داشته اند در مراسم روز ملی صنعت و‌ معدن امسال معرفی میشوند.

وی با یادآوری اینکه بخاطر شیوع کرونا مدعوین مراسم امسال کم هستند,افزود: باید کار و زندگی را در کنار ویروس کرونا تمرین کنیم و نحوه برگزاری مراسم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در همین راستا است.

معرفی تولیدکنندگان نمونه محصولات مرتبط با کرونا

فیاض گفت: تولیدکنندگانی که در سراسر کشور در راستای خودکفایی در محصولات و اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با کرونا دستاوردهای قابل توجهی داشته اند نیز امسال در مراسم روز ملی صنعت و‌ معدن معرفی می‌شوند.

وی یادآوری کرد: مراسم روز ملی صنعت و‌ معدن امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بصورت محدود در تالار خلیج فارس سازمان توسعه تجارت برگزار می شود و از طریق شبکه های صدا و سیما نیز پخش خواهد شد.

افتتاح 200 طرح بزرگ و مهم در ر استای پویش تولید، تداوم امید

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پویش تولید تداوم امید با سرمایه گذاری مهمی در افتتاح طرح ها قدم‌های مثبتی برداشته است، تصریح کرد: تا پایان سال ۲۰۰ طرح بزرگ و مهم با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به عرصه تولید وارد می شوند و هر هفته طرح های مهم صنعتی و‌ معدنی تجاری در کشور در راستای پویش تولید، تداوم امید افتتاح و بهره برداری می شوند.

فیاض با اشاره به برخی آمارها، گفت: از ۴۲ محصول منتخب صنعتی و‌معدنی سال گذشته، ۳۰ محصول افزایش تولید داشته اند.

وی ادامه داد: در فولاد خام افرایش تولید ۷ درصدی، سیمان افزایش تولید ۸ درصدی، کاتد مس افزایش تولید ۲ درصدی و لوازم خانگی افزایش تولید ۱۴ درصدی داشته ایم.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و‌ معدن افزود: ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به حدود ۲۲ هزار واحد صنعتی در سال ۹۸ داده شده است.

فیاض اضافه کرد: در سال گذشته ۴۲۰ هزار فقره جواز صنفی و ۱۰۰۰ فقره پروانه اکتشاف و ۶۰۰ پروانه بهره برداری معادن صادر شد، ۵۱۰ فقره گواهی کشف داده شد و ۸۲ طرح سرمایه گذاری با کشورهای خارجی منعقد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۶۷۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر صادر شد و ۲۸ هزار فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغالزایی ۶۴۴ هزار نفر صادر شد.




خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: