اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۹ - 25 June 2020
مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا بنیاد مستضعفان خبر داد
مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا از مشارکت بنیاد مستضعفان در احداث بزرگترین خط انتقال نفت خاورمیانه که روزانه یک میلیون بشکه نفت مناطق جنوبی کشور را به سواحل مکران منتقل مي کند خبر داد.
مشارکت در احداث بزرگترین خط لوله انتقال نفت خاورمیانهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان از مشارکت این بنیاد در احداث بزرگترین خط انتقال نفت خاورمیانه که قرار است روزانه یک میلیون بشکه نفت مناطق جنوبی کشور را به سواحل مکران منتقل کند خبر داد. 

 اوجی با اعلام خبر مشارکت بنیاد مستضعفان در طرح بزرگ و راهبردی انتقال خط لوله نفت مناطق نفتی جنوب و جنوب غرب کشور به سواحل مکران گفت: در حال حاضر ایران تنها دارای یک ترمینال نفتی است که در منطقه خارک و در محدوده خلیج فارس قرار دارد؛ ولی با توجه به مصالح کشور و تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر احداث یک ترمینال نفتی دیگر در سواحل مکران، پروژه خط لوله ۴۲ اینچی گوره به جاسک به طول ۱۱۰۰ کیلومتر طراحی شد.

وی با بیان اینکه این خط لوله، بزرگترین خط انتقال نفت در منطقه خاورمیانه است افزود: با بهره برداری از این خط لوله انتقال نفت، ایران صاحب دومین ترمینال نفتی می‌شود که در منطقه‌ای خارج از خلیج فارس و در سواحل مکران قرار دارد و با توجه به شرایط موجود، از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: این خط لوله ۱۱۰۰ کیلومتری شامل ۵ تلمبه خانه در مسیر گوره به جاسک است و روزانه قابلیت انتقال یک میلیون بشکه نفت از مناطق نفتی جنوب و جنوب غرب کشور به سواحل مکران را دارد.

اوجی با تاکید بر اینکه با بهره برداری از این خط انتقال نفت، نفت ایران می‌تواند با دور زدن تنگه هرمز از ترمینالی در سواحل مکران صادر شود گفت: شرکت پایندان وابسته به بنیاد مستضعفان، در مهمترین گستره این طرح ملی مشارکت دارد و عملیات اجرایی احداث خط لوله در منطقه ۴-۱ و تلمبه خانه شماره ۵ این خط انتقال به این شرکت واگذار شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: