اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۹ - 25 June 2020
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر شرقی اصفهان، یکی از دو حلقه مفقوده آزادراهی کریدور شمال-جنوب است، گفت: تلاش بر این است که ۶۳ کیلومتر از این آزادراه در هفته دولت افتتاح شود.
کنارگذر شرقی اصفهان، یکی از دو حلقه مفقوده آزادراهی کریدور شمال-جنوببه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در  ادامه حضور دیروز خود در استان فارس و بازدید از آزادراه اصفهان - شیراز به استان اصفهان سفر کرد. 

در این سفر که با همراهی محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه انجام گرفت، اسلامی در جریان بازدید از کنار گذر شرقی آزادراه اصفهان، اظهار داشت: این پروژه هم برای مردم اصفهان و هم برای تمام کسانی که می‌خواهند در کریدور شمال و جنوب به صورت آزادراهی تردد داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

وی افزود: تمام تلاش در این مسیر است که در هفته دولت ۶٣ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان افتتاح شود. 

اسلامی ادامه داد: این پروژه از زمره پروژه های جهش تولید وزارت راه و شهرسازی به حساب می آید. به همین خاطر بنا داریم با تامین منابع این پروژه را به افتتاح برسانیم. 

وی افزود: به این شکل هموطنان به ویژه کسانی که در کریدور شمال - جنوب مسیر اصفهان به شیراز یا در حقیقت تهران به شیراز و جنوب کشور یا یزد و کرمان تردد دارند می‌توانند از این مسیر استفاده کنند. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: قطعه باقیمانده دیگر این پروژه قطعه سوم به طول ٣١ کیلومتر است. 

وی افزود: بنا داریم این قطعه را در خرداد ماه آینده به بهره برداری برسانیم که تا سه راه مبارکه خواهد بود.  

وزیرراه و شهرسازی در ادامه گفت: ما دو حلقه مفقوده در این مسیر اتوبانی از شمال تا جنوب کشور داریم که فعلا رفع این حلقه مفقوده تا شیراز مدنظر است. 
وی گفت: به همین خاطر این موضوع در دستور کار قرار گرفت که پروژه‌های باقی مانده در این زمینه هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود. یکی همین پروژه کنار گذر شرقی است که سال ها نیمه کاره مانده بود که با همت مسئولان استانی به ویژه استاندار اصفهان یک سرمایه گذار جدید برای آن انتخاب شد و به زودی آماده افتتاح می شود. 
وی ادامه داد: ٣١ کیلومتر دیگر  از این کنارگذر تا سه راه مبارکه می رود و از آنجا تا ایزدخواست ١١۶ کیلومتر است که برای آن فراخوان داده شده و در شرف انتخاب سرمایه گذار است تا خیلی زود عملیات آن در همین تابستان شروع شود. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: ادامه این مسیر از ایزدخواست تا شیراز ٢٢۴ کیلومتر بسیار مهم است که شاید بزرگترین پروژه آزادراهی کشور  باشد که در سالیان گذشته ساخته شده است. 

وی تصریح کرد: حسن این پروژه آزادراهی این است که ١٣٠ کیلومتر راه را کوتاه کرده و به لحاظ استفاده از سوخت باعث ١٣۶ میلیون لیتر در سال صرفه‌جویی می شود. همچنین این پروژه حدود ٢ ساعت زمان سفر را کاهش خواهد داد. 

وی افزود: امیدواریم با توجه به قول دکتر نوبخت برای انجام تعهدات و تامین مالی، قطعه ۶ این آزادراه تا پایان سال و قطعه ۷ آن تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد. با تکمیل شدن این ٩۴ کیلومتر در شرق اصفهان و با شروع شدن آن ١١۶ کیلومتر و بهره برداری از آن می توان گفت که کل این مسیر شمال و جنوب را تعیین تکلیف کرده‌ایم که بهره برداری شده و یا خواهد شد و یا با آغاز عملیات عملا هیچ موضوع حل نشده ای در دستور کار نخواهد ماند. 

وی مبحث قطار سریع السیر را از دیگر پروژه‌های مهم این استان برشمرد و عنوان کرد: این پروژه را پس از یک دوره توقف، در سال گذشته فعال نمودیم که در حال حاضر به دلیل موضوع کرونا وقفه‌ای در آن ایجاد شده و انشالله به‌زودی عملیاتش مجدداً آغاز خواهد شد همچنین این پروژه تا کنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی راه آهن تا قم را داشته است و امیدواریم در همین دولت بتوانیم ریل‌گذاری را انجام دهیم.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گریزی به افزایش قیمت مسکن و اجاه بها زد و در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه بیان کرد: قیمت مسکن متاثر از حوزه مسکن و عرضه و تقاضا نیست بلکه از بازارهای موازی تاثیر می‌پذیرد لذا دولت با توجه به شرایط فعلی در این خصوص مداخله کرده و بسته‌های سیاستی و حمایتی طراحی نموده است که در صورت مصوب شدن آن، به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.  

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: سامانه ای طراحی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که این سازمان متعهد هستند در همین فصل برگه‌های مالیات را برای مالکینی که واحد مسکونی خالی دارند ارسال کنند.  

اسلامی افزود: در موازات این اقدام، موضوع مهم دیگر طرح اقدام ملی مسکن بود که مهمترین برنامه دولت است و بر این اساس با سرعت بالاتری در حال تکمیل و تحویل مسکن مهر به مردم هستیم و کمتر از ۷۰ هزار واحد در دست تکمیل است که این تعداد نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.  
نام:
ایمیل:
* نظر: