اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 23 June 2020
معاون هماهنگی توزیع توانیر عنوان کرد:
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: تحول دیجیتال و‌ هوشمندسازی برق را با راه‌اندازی مرکز پایش صنعت برق با قاطعیت پیگیری می‌کنیم.
تحول دیجیتال و‌ هوشمندسازی برق، با راه‌اندازی مرکز پایش صنعت برقبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر  در افتتاح مركز پايش صنعت برق و پروژه ارتقای 21 مگاواتی ظرفیت نیروگاه شاهرود با بیان این که این مرکز یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی برق است، گفت نقشه راه هوشمند سازی شرکت توانیر مشتمل بر ۳ بازیگر اصلی شامل مشترک هوشمند، شرکت برق هوشمند و حاکمیت هوشمند است.

رخشانی مهر افزود: مرکز پایش صنعت برق  ابزاری برای حاکمیت هوشمند در صنعت برق است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در جایگاه حاکمیتی، نقش قانونگذار و نظارت بر اجرا را ایفا می‌کند.

وی افزود: حدود ۳۵ شاخص برای شرکت‌های توزیع در حوزه‌های خدمات مشترکان، قابلیت اطمینان شبکه، کیفیت برق، کاهش تلفات، مدیریت مصرف و شاخص‌های مدیریتی تعریف و احصا شد و شاخص‌های مرتبط با شرکت‌های برق منطقه‌ای نیز از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی تعریف شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به نصب ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، تعداد مشترکان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات را حدود ۴۰۰ هزار و مشترکان چاه‌های کشاورزی را ۱۱۰ هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم‌نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می‌کنند.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: مرکز پایش مصرف، وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی مشترکان را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق، کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: