اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 22 June 2020
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.
آمار مبتلایان کرونا درایران به ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسیدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۱۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۰۷ هزار و ۵۲۵  رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و استانهای فارس و کرمان در آستانه وضعیت هشدار قرار دارند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ استان کشور هیچ موردی از فوت ناشی از کووید۱۹ نداشتند و در ۴ استان فقط یک مورد فوت بیمار کووید۱۹ ثبت شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: