اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 22 June 2020
رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران تاکید کرد:
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برای خدمت‌رسانی به ایثارگران گفت: استانداری‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای برنامه‌ریزی استانی و نهادها و مجموعه‌های استانی بخش‌هایی از این ظرفیت‌ها هستند که باید به‌خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها جهت ارائه خدمات به ایثارگرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از سایت ایثار، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هشتمین جلسه شورای معاونان بنیاد شهید که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه کمتر از ۱۵ درصد افراد جامعه ایثارگری با ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران در ارتباط هستند، افزود: بیش از ۸۵ درصد این عزیزان در استان‌ها حضور دارند و ارتباط آن‌ها با ادارات کل استانی و ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برقرار می‌شود.

اوحدی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برای خدمت‌رسانی به ایثارگران گفت: استانداری‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای برنامه‌ریزی استانی و نهادها و مجموعه‌های استانی بخش‌هایی از این ظرفیت‌ها هستند که باید به‌خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: حل مشکلات و مسائل مربوط به جامعه معزز ایثارگری ابتدا باید در استان‌ها و با کمک امکانات و پتانسیل‌های خود استان انجام شود، اما برای مواردی که نیاز به رسیدگی و حل‌وفصل از طریق ستاد مرکزی وجود دارد باید امکان دسترسی مدیران کل استانی به معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون واسطه، سهل و فوری وجود داشته باشد.

وی خواستار برگزاری جلسات هفتگی با کارشناسان استانی شد و افزود: رابطه مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستاد مرکزی بنیاد باید مستمر و مداوم باشد.

اوحدی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه، گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد و از جمله بر این مسئله تأکید کردیم که اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیاز به تأمین اعتبار لازم برای فعالیت‌هاست. همچنین اهمیت تأمین منابع برای پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات ایثارگران مورد تأکید قرار گرفت.

وی در خصوص ابلاغ ۳۴ اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط دکتر روحانی گفت: بیشتر مواردی که در این ابلاغیه وجود دارد مربوط به حوزه‌های اقتصادی است، لذا منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید در خدمت رفع مشکلات اقتصادی ایثارگران باشد. همچنین برنامه‌های اجرایی و گزارش اجرای این ۳۴ اولویت باید تهیه شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به تشکیل دو شورای «راهبری فرهنگی_اجتماعی» و «راهبری اقتصادی» در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: شورای «راهبری فرهنگی_اجتماعی» با حضور وزیر آموزش پرورش و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته آینده تشکیل می‌شود. شورای راهبری اقتصادی نیز با حضور جمعی از صاحب‌نظران اقتصادی تشکیل می‌شود.

اوحدی در پایان خدمت به جامعه ایثارگری را مسئولیت و افتخاری برای تمام کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: خدمت ما در این مجموعه باید مطابق با سخن پیامبر (ص) باشد که فرمودند: «بهترین مردم، کسی است که مردم از خدمت او بهره‌مند شوند». ان شاءالله همه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌گونه‌ای خدمت کنیم که زندگی‌مان رنگ و بوی ایثار و شهادت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برگزاری جلسه شورای معاونان با استفاده از ویدئوکنفرانس را اقدامی خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: ان شاءالله تمام همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در همه بخش‌ها به خوبی در کنار مهندس اوحدی خواهند بود و در مسیر خدمت به ایثارگران ایشان را یاری خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: امیدواریم دکتر روحانی رییس جمهوری محترم به‌زودی دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را معرفی کنند.

در این جلسه مدیران کل استان‌های قم، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، گلستان و کرمانشاه نیز از طریق ویدئوکنفرانس به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود پرداختند.





نام:
ایمیل:
* نظر: