اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 21 June 2020
سرپرست وزارت صنعت مطرح کرد :
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصناف را مردمی‌ترین و غیردولتی‌ترین بخش اقتصادی کشور دانست و گفت: نقش بی‌نظیر اصناف در ایام پایانی سال 98 و به خصوص ایام کرونا فراموش‌نشدنی است.
اصناف، مردمی‌ترین و غیردولتی‌ترین بخش اقتصادی کشوربه گزارش  سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، حسین مدرس‌خیابانی با تبریک فرا رسیدن روز ملی اصناف اظهار کرد: امروز یکم تیر 1399 مصادف با روز ملی اصناف است. جامعه 3میلیون نفری کسبه و بازاریان کسانی هستند که نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلام، پشتیبانی دفاع‌مقدس و دوره‌های مختلف جمهوری اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: به نوبه خود، تقدیر و تشکر ویژه‌ای از خانواده بزرگ اصناف دارم که در موضوع مدیریت بیماری کرونا، از منافع خود گذشته و با پذیرش خسران و زیان شدید در ماه پایانی سال -که معمولا ایام پررونق و با اهمیتی برای کسبه است- واحدهای صنفی‌شان را تعطیل کرده و در کنار مردم ایستادند. البته بارها گفته‌‎ایم که کسبه و بازاریان و به طور کلی مجموعه اصناف هیچ فاصله و تفاوتی با مردم ندارند و از جنس مردم هستند. با این حال لازم است تا باری دیگر سپاسگزاری خود را نسبت به ازخودگذشتگی ایشان و تعطیلی مغازه‌ها اعلام کنم. اصناف با این اقدام کمک کردند تا حلقه انتقال بیماری کرونا کنترل شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در مقابل امیدواریم برنامه‌های جبرانی دولت برای خسارت‌ها و آسیب‌های اصناف را شاهد باشیم، آن‌چنان‌که این برنامه‌ها کارگشای عبور از این شرایط باشد.

مدرس‌خیابانی با تاکید بر ظرفیت اصناف تولیدی تصریح کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است.

اصناف تولیدی ما همراه با بخش صنعت، نقش موثرتری بر تولید دارند و انتظار داریم تا این نقش را ارتقا بخشند. نکته مهم اینکه آمارها نشان از برابری واحدهای تولیدی صنفی با واحدهای تولیدی در بخش صنعت دارند.

با نقش‌آفرینی اصناف در تولید، گامی در راستای کاهش فشار اقتصادی بر مردم برداشته‎ایم. فشارهایی که بخشی از آن، ناشی از اقدامات استکبار جهانی است. به طوری که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه کشورها را نسبت به ایران داشته‌اند. حال این‌که گمان می‌کردند اقتصاد ایران با مشکل مواجه خواهد شد اما خوشبختانه این چنین نشد.

وی گفت: ایران در مقابل چشمان همه دنیا، نحوه اداره کشور در مقابله با بیماری کرونا را به نمایش گذاشت و همگان دیدند که ایران چه تفاوت چشم‌گیری با سایر کشورها دارد؛ نه خبری از غارت فروشگاها بود و نه صف‌های طولانی و قفسه‌های خالی.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سهم قابل توجهی موفقیت در کنترل بیماری کرونا، ماحصل تلاش و مدیریت بخش صنفی و ساختار قدرتمند و ریشه‌دار اصناف کشور است. امروز همه متفق‌القول هستند که ساختار صنفی کشور ما و شبکه توزیع سنتی ایران در اداره بیماری کرونا تاثیری بزرگ داشته است و موجب شد تا کمبودی در هیچ کالایی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: فراخور حال امروز و ادامه فرآیند مبارزه با بیماری کرونا، باید توسعه تجارت الکترونیک و فروش غیرحضوری و نیز رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهیم تا در درجه نخست، کسبه از این بیماری در امان باشند و در وهله بعد، مانع از سرایت این ویرویس منحوس به مشتریانشان شوند.

مدرس‌خیابانی بیان کرد: از جامعه صنفی کشور، هیات رئیسه محترم اتاق اصناف ایران، هیات رئیسه 400 اتاق اصناف شهرستان و نیز 8هزار اتحادیه که نقش موثری در اقتصاد کشور دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم و خواهشمندم کمک کنند تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. انتظار داریم اصناف همچون سال‌های گذشته به‌ویژه به قشر آسیب‌پذیر و ضعیف‌ کمک کنند تا فشار کمتری از گرانی‌ها را احساس کنند و با چابک‌سازی و اصلاح روش‌های توزیع بتوانند کالاها را سریع‌تر و با هزینه کمتر به دست مردم برسانند. در پایان آرزوی توفیق برای همه بازاریان و خانواده بزرگ اصناف کشور دارم و روز ملی اصناف را به ایشان تبریک می‌گویم.



نام:
ایمیل:
* نظر: