اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 18 June 2020
در تمرین رزم سطحی «شهدای رمضان» انجام شد؛
نیروی دریایی ارتش در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» صبح امروز موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و برد بلند تولید وزارت دفاع را در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان با موفقیت شلیک کرد.

شلیک موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک‌های کروز دریایی برد بلند و کوتاه

به گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های کروز دریایی برد بلند، اهداف پیش بینی شده را در فاصله دویست و هشتاد کیلومتری منهدم کردند که برد این موشک‌ها، قابل افزایش است.

بر اساس این گزارش در این تمرین موشک‌های ساحل به دریا و دریا به دریا با بردهای کوتاه و بلند، همزمان از ساحل و عرشه شناورهای نیروی دریایی ارتش با موفقیت شلیک شد و اهداف تعیین شده را  با دقت بسیار زیاد مورد اصابت قرار داد.

تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» که در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و در اربعین شهادت دریادلان نیروی دریایی در حادثه کنارک اجرا شد، در مقایسه با تمرین‌های انجام شده پیچیده‌تر و در نوع خود دشوار بوده و برای نخستین بار با این ترکیب اجرا شد.

موشک‌های شلیک شده در این تمرین توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش طراحی و تولید شده است.

بر پایه این گزارش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»   شلیک موشک‌های کروز را گامی امید بخش در ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی دانست و گفت: مسیر روشن خوداتکایی و قطع وابستگی‌های تجهیزاتی را با همت متخصصان وزارت دفاع، مراکز دانش بنیان و جهادگران ارتش و مجموعه نیروهای مسلح، بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه طی خواهیم کرد و شلیک موفق موشک‌های برد بلند ما نشانه‌هایی از پیشرفت‌ چشمگیر در هم‌افزایی نیروهای مسلح و صنایع دفاعی است.

همچنین دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با موفقیت‌آمیز خواندن تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» و شلیک موشک‌های برد بلند و کوتاه گفت: دستیابی به این موفقیت جدید بومی با همت جوانان ولایتمدار ایرانی دست بلند جمهوری اسلامی برای مقابله با هر تهدیدی  علیه نظام و مردم بوده و روحیه خودباوری در نیروهای مسلح را تقویت کرده است.

سرتیپ «قاسم تقی زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از هیچ تلاشی در جهت پشتیبانی و ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نخواهد کرد و تولید و تحویل دهی متنوع‌ترین، پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات راهبردی در حوزه‌های رزم موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، پدافندی، الکترونیک و راداری برگ زرینی در افتخارات وزارت دفاع بوده است.

همزمان با این تمرین امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با خانواده شهدای حادثه کنارک دیدار و بر پاسداشت خون شهدای آن نیرو تاکید و از صبر و روحیه خانواده شهدا تجلیل کرد.

بالگردها و شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز با حضور در مشهد شهدای دریادل رمضان این محل را گلباران و به مقام شامخ شهیدان والامقام شناور کنارک ادای احترام کردند.

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه، ضمن سرکشی و بازدید از یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، پروازی و موشکی نیروی دریایی ارتش مستقر در ناوگان جنوب، با ارزیابی توان رزم و روحیه کارکنان این یگان‌ها، به آن‌ها خداقوت گفته و سلام فرماندهی معظم کل قوا را به همه رزمندگان و مدافعان میهن اسلامی ابلاغ کرد.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: