اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 18 June 2020
وزیر آموزش و پرورش در سفر به خراسان شمالی خبر داد؛
وزیر آموزش و پرورش در سفر به خراسان شمالی از جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریس در سال جاری در آموزش ‌و پرورش خبر داد.

۲۵ هزار معلم حق‌التدریس امسال جذب آموزش ‌و پرورش می‌شود

به گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدام وزارت آموزش‌وپرورش برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: درباره تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس قانونی برای این اقدام وجود دارد که تا پایان برنامه ششم متناسب با ردیف و اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته و این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به میزان تبدیل وضعیت در سال جاری گفت: برای امسال ۲۵هزار تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته ‌شده که فرآیندهای مربوط به آن به همراه اولویت‌ها، امتیازات و بخشنامه‌های مربوطه ابلاغ‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی نیز گفت: خراسان شمالی نقطه آغاز حذف مدارس سنگی است که امیدواریم با سرعت برای سایر استان‌ها این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی گفت: در چند دهه گذشته پدیده تأثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در کشور مطرح‌ شده و اکنون سهم خیرین نیز روند افزایشی داشته و سهم دولت نیز متناسب با آن اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی می‌زایی از اختصاص هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دولت ۳هزار و۳۵۰میلیارد تومان را با توجه به فعالیت و کمک خیران اختصاص خواهد داد.

وی در پایان از افزایش اعتبارات احداث و تجهیز مدارس در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی ساخت، احداث و تجهیز مدارس نسبت به ۳سال گذشته۱۶۰درصد افزایش‌یافته که نشان از اراده دولت برای ایجاد فضای و استاندارد در موضوع فضاهای آموزشی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: