اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 16 June 2020
ابوترابی تأکید کرد
نماینده مردم نجف آباد در مجلس، با بیان اینکه مسکن نباید به کالای سرمایه ای تبدیل شود، گفت: همان طوری که دستگاه قضا و دادستانی به عنوان مدعی العموم به پرونده های احتکار کالا ورود می کنند، باید به مسئله احتکار مسکن نیز ورود کرده و با سوداگران و متخلفان برخورد جدی کنند.
مسکن های احتکاری باید ضبط و در اختیار محرومان قرار گیردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از  خانه‌ملت، با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه های خالی از سکنه، گفت: متأسفانه به دلیل سیاست های غلط دولت شاهد هستیم که در 6 سال اخیر مسکنی توسط دولت تولید نشد و این مسئله موجب افزایش قیمت مسکن شد، حال به خاطر این وضعیت،امروز اقشار متوسط، کم درآمد و ضعیف جامعه اغلب مسـتأجر هستند.

حدود 30 تا 40 درصد خانوارها  مستأجر هستند
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 30 تا 40 درصد خانوارها  مستأجر هستند و این خانوارها به دلیل بالا رفتن نرخ اجاره مسکن با مشکلات اقتصادی بسیاری روبه رو شده اند.

حدود دو میلیون و 500 هزار واحد خانه خالی در کشور وجود دارد
وی گفت: یکی از دلایل بروز تلاطم در بازار مسکن عدم ساماندهی خانه های خالی از سکنه است، بر اساس آمارها حدود دو میلیون و 500 هزار واحد خانه خالی در کشور وجود دارد، حال به نظر من خالی نگه داشتن این نوع مسکن خود یک نوع احتکار محسوب می شود.

مسکن نباید به کالای سرمایه ای تبدیل شود
وی با بیان اینکه مسکن نباید به کالای سرمایه ای تبدیل شود، افزود: همان طوری که دستگاه قضا و دادستانی به عنوان مدعی العموم به پرونده های احتکار کالا ورود می کنند، باید به مسئله احتکار مسکن نیز ورود کرده و با سوداگران و متخلفان برخورد جدی کنند.

ابوترابی ادامه داد: خانه های خالی از سکنه باید توسط دادستانی کل کشور شناسایی و در یک سامانه اطلاع رسانی شود، پس از آن مسکن مورد نظر توسط دادستانی به مردم مستضعف رهن و اجاره داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: وقتی دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی به بازار تزریق شود، قطعا قیمت اجاره مسکن در کشور تعدیل خواهد شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: