اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14 June 2020
قالیباف با اشاره به گزارش وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولیت همه نکات و بایدهایی که در گزارش وزیر و رئیس سازمان تبلیغات به آنها اشاره شده، ما یعنی دولت و مجلس است، لذا با تعامل سایر قوا نسبت به حل آنها اقدام خواهیم کرد.

مسئولیت عمل به «باید»ها برعهده خود ما است

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 خرداد) مجلس شورای اسلامی در ارتباط با گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای از نمایندگان چندین تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی داشتند که به صورت کتبی در اختیار من قرار دادند. اولین مورد بحث توجه به تشکل‌های خودجوش مردمی و انقلابی بود که به نظر می‌رسد در این بخش توجه جدی نشده و فرصت لازم فراهم نگشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان نیز نقدی بر طولانی شدن تعطیلی مساجد در بحث شیوع ویروس کرونا داشتند، این افراد معتقدند مراکز مذهبی زودتر از این می توانستند با رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا، نسبت به رفع تعطیلی مساجد و اماکن متبرکه اقدام کنند. وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات در این زمینه بهتر می توانستند اقدام کنند.

وی افزود: تاکید بر تعیین تکلیف در محتوای فضای مجازی، جمعیت و خانواده و سبک زندگی از دیگر موضوعات مورد نظر نمایندگان بود.

قالیباف در ادامه یادآور شد: بنده به عنوان خدمتگذار به تمام وزرا و نمایندگان در پشت تریبون حق انتقاد از خود نداریم، جایی که وظیفه برعهده ما است، مسئول همه بایدها خود ما هستیم، بنابراین ما باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم.

رئیس قوه مقننه خطاب به وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نکات بحقی را در گزارش خود اشاره کردید، اما غیر از ما و شما که مسئولیتی را پذیرفتیم، چه کسی باید این مشکلات را حل کند؟ مردم نباید از مسئولان که مسئولیت حق مشکلات را دارند، نقدی بشنوند. در مجموع امیدواریم در مجلس یازدهم با تعامل با قوای دیگر، شاهد حل معضلات و مشکلات باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: